سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل علم به فناوری رویکرد جدید مرکز تحقیقات اعصاب اطفال

توسعه علوم فناوری نیازمند تغییر نگاه برخی مراکز علمی، تحقیقاتی است و رویکرد جدید مرکز تحقیقات اعصاب اطفال به سمت تبدیل علم به فناوری است.

روشنک وامقی رئیس مرکز تحقیقات اعصاب اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مرکز تحقیقات اعصاب اطفال با همکاری توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تبدیل علم به فناوری را به عنوان رویکرد جدید این مرکز مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی گفت: در نشست مشترک با مدیریت و کارشناسان دفتر توسعه فناوری دانشگاه، مشاوره‌های لازم در خصوص چگونگی ورود به فناوری و تبدیل فعالیت‌های علمی به محصولات فناورانه را دریافت کردیم.

وی با توجه به پتانسیل مرکز تحقیقات اعصاب اطفال گفت: تاکنون شاهد مقالات و پژوهش‌های گوناگونی از مرکز تحقیقات اعصاب اطفال بوده‌ایم اما رویکرد فناورانه نداشته‌ایم که با همکاری دفتر توسعه فناوری دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه درصدد تبدیل ایده به فناوری هستیم.

وامقی نگاه فناورانه دانشگاه‌ها را گامی مؤثر در پیوند علم و صنعت دانست و گفت: در ترویج نگاه فناورانه اساتید باید برای دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری انگیزه‌سازی کنند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.