سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌پذیری ارز نیجریه در برابر کاهش بهای نفت

در روزهای اخیر اعتراض کارکنان یک هتل لوکس در نیجریه باعث شده است تا توجه رسانه‌های زیادی به اقتصاد این کشور جلب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ چندین نفر از کارکنان یک هتل لوکس در پایتخت نیجریه با تجمع در لابی محل کار خود اعتراضشان را نسبت به حقوق پایین اعلام کردند.

این کارکنان در گفت و گو با خبرنگاران گفتند: "همه چیز گران تر شده، اجاره بها و بهای غذا افزایش داشته است، با این حال حقوق کارکنان همچنان ثابت باقی مانده است."

این کارکنان تنها افرادی نیستند که اخیرا در نیجریه اعتراض خود را به وضع اقتصادی این کشور اعلام کرده اند. نیجریه که در حال حاضر بزرگ ترین تولید کننده نفت در آفریقا است، به تازگی به دلیل کاهش شدید بهای نفت با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه شده است.

در حالی که روزنامه های محلی آینده سختی را برای اقتصاد کشور پیش بینی می کنند، شرکت های داخلی نیجریه با حذف مخارج اضافی از جمله تبلیغات در تلاش هستند تا در هر زمینه ای صرفه جویی کنند.

حتی شرکت های فعال در زمینه تجارت های لوکس همانند خودروهای گران بهای و خانه ها نیز در وضع فعلی دچار مشکل شده اند.

اقتصاد پیشروی آفریقا در سال 2015 رشدی برابر با 3 درصد داشته است: پایین ترین میزان رشد در بیش از یک دهه گذشته.

بر خلاف کشورهایی همانند نروژ، که درآمد نفتی خود را در بخش هایی با ماندگاری بیشتر سرمایه گذاری کردند، نیجریه کل درآمد خود را هزینه کرده است و اکنون منبع درآمد جایگزین در اختیار ندارد.
اکنون با کاهش شدید بهای نفت نسبت به چند سال گذشته، نیجریه در معرض مشکلات اقتصادی بسیاری قرار گرفته است.

ذخیره دلار این کشور در حال حاضر 28 میلیارد دلار است: 20 میلیارد دلار کمتر از ذخیره آن در سال 2013. پیش بینی شده که این مبلغ تنها برای پنج ماه آینده واردات سنگین نیجریه کافی باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.