سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان ؛

مدیر انتقال خون شهرستان زابل از شهروندان خواست تا خون اهداء کنند .

مدیر انتقال خون شهرستان زابل به اشاره به اهمیت اهدای خون و نیاز آن در جامعه اشاره کرد و گفت: میزان اهدای خون در سیستان بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان،یعقوبی با بیان اینکه اهدای خون در جامعه باید فرهنگ سازی شود گفت: شاید کسانی باشند که از نحوه اهدای خون اطلاعی نداشته باشند، چون متاسفانه اطلاع رسانی نشده است.

وی به اهمیت اهدای خون و نیاز آن در جامعه اشاره کرد و گفت: اهمیت اهدای خون از آن جهت که از هر ۳ نفر یک نفر در طول حیات خود به تزریق خون و فراورده های آن نیاز دارد و همچنین نیاز خون برای بیماران تالاسمی و هموفیلی که از ازدواج های فامیلی و بدون مشاوره و آزمایشات قبل از ازدواج منشا می گیرد.

مدیر انتقال خون شهرستان زابل با بیان اینکه بیشترین مصرف خون در بیماران تالاسمی در این استان است،به موارد مصرف خون اشاره کرد و افزود: زنان باردار در حین یا پس از زایمان، افرادی که دچار سوانح و حوادث مختلف از قبیل تصادفات جاده ای و بیماران سرطانی که شیمی درمانی می شوند و در این استان کم هم نیست،می باشد.

یعقوبی با تاکید بر جدی گرفتن آزمایشات و مشاوره ها در قبل از ازدواج های فامیلی،گفت: ۲۶۲۰ نفر بیمار مبتلا به تالاسمی در استان هستند که سال گذشته ۷۰۰۰۰ واحد خون مصرفی این بیماران بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۰هزار واحد خون و فراورده آن در استان مصرف شده است که 15 هزار واحد خونی از استان های همجوار گرفته شده است.

مدیر انتقال خون شهرستان زابل بیان کرد: در کشور حتی یک مورد هم تالاسمی نداشتیم اما در این استان تعداد۱۰۰ تولد تالاسمی داشتیم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مدیر ، انتقال ، خون ، اهدا ، سیستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.