سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستویی در نشست خبری انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر:

قصد خدشه‌ وارد کردن به جشنواره فیلم فجر را نداشتم

اصلا قصد خدشه وارد کردن به جشنواره را نداشتم. حتی اگر در جشنواره امسال فیلم هم نداشتم، احساس وظیفه می‌کردم و حضور می‌یافتم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور علی آشتیانی‌پور مدیر ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما برگزار شد که در پایان برنامه پرویز پرستویی نیز حضور پیدا کرد.

در این نشست خبری پرویز پرستویی عنوان کرد: صحبت‌هایی که چند روز پیش از طرف من در رسانه‌ها منتشر شد، جنبه درد دل داشت. چون حق من بود که به عنوان هم‌نسل شکیبایی در رونمایی پوستر این هنرمند والا شرکت کنم.

وی افزود: من حتما در جشنواره حضور پیدا خواهم کرد؛ چون فکر می‌کنم که جشنواره فیلم فجر جشن خانواده سینما و خانوادگی ماست. اگر گلایه‌ای هم کردم دوستانه بوده و اصلا قصد خدشه وارد کردن به جشنواره را نداشتم. حتی اگر در جشنواره امسال فیلم هم نداشتم، احساس وظیفه می‌کردم و حضور می‌یافتم.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» عنوان کرد: از الان به همه دست‌اندرکاران جشنواره و همه کسانی که سهم کوچک و بزرگی در برگزاری آن دارند و در کل به همه اهالی سینما خسته‌نباشید و تبریک می‌گویم.


تنها یک فیلم به عنوان فیلم برگزیده مردمی خواهیم داشت

رضا میرکریمی هم در این نشست خبری گفت: این جایزه فقط به یک فیلم داده می‌شود. اگر رای دو فیلم به هم نزدیک باشد، دلیل نمی‌شود هر دو فیلم جایزه بگیرد و این اتفاق مهمی است که در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره امسال می‌افتد.

رضا میرکریمی در ادامه بیان کرد: اگر در طول مدتی که در خانه سینما بودم، مصاحبه مطبوعاتی نداشتیم و پرهیز کردیم، بر اساس سیاستی بود که بعد از دوره پر تنش و پر از حرف و حدیث به فضا آرامش ببخشیم و سر موعد بعد از جشنواره فیلم فجر در مورد این یک سال صحبت خواهیم کرد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که دبیری  آن را خود او بر عهده دارد، گفت: کارهای زیادی انجام شده و طرح‌های فراوانی داریم. این جشنواره نسبت به جشنواره بین‌المللی ادوار گذشته جلوتر خواهد بود. فیلم‌ها را انتخاب مهمان‌ها را دعوت و کنفرانس مطبوعاتی هم به بعد از جشنواره ملی فیلم فجر موکول خواهد شد.

میرکریمی در مورد اهمیت جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اگر بگوییم جشنواره فجر به لحاظ آیینی یکی از مهم‌ترین اتفاقات است، گزافه‌گویی نکرده‌ایم؛ چرا که به زعم من و کارشناسان مهمترین رویداد فرهنگی است که باید مانند دیگر آثار فرهنگی از آن مراقبت و پاسداری کرد. به عنوان کسی که رویدادهای این چنینی را در کشورهای مختلف دنیا دیدم می‌توان گفت از لحاظ مردمی بی‌نظیر است. تا جایی که به عنوان سرمایه باید به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: یکی از جوایز جشنواره فجر جایزه مردمی است که من همیشه نسبت به این جایزه غبطه می‌خورم و امیدوارم روزی آن را به دست آورم؛ چون ذائقه مردم به طور مستقیم در آن دخیل است. به این جهت نسبت به دیگر  جوایز برتری دارد.

کارگردان «یه حبه قند» تصریح کرد: امسال تغییرات کاملا روبنایی راجع به جشنواره داریم. چون در سال‌های گذشته تحقیق خوبی راجع به شکل جمع‌آوری آرا در خانه سینما انجام شد. ما نیز دنباله‌رو این پایه‌ریزی شدیم. با رنگ و لعاب بهتر و بیشتری در جشنواره امسال به بخش فیلم برگزیده تماشاگران می‌پردازیم.

به فیلمسازی که در جشنواره حضور دارد این نوید را می‌دهم که امسال امین‌ترین و با اعتمادترین افراد را برای اداره این بخش در نظر گرفتیم و تیمی که آنها را همراهی می‌کنند، هم‌قسم شدند که با رعایت عدالت و انصاف فیلم مورد نظر را انتخاب کنند.

علی آشتیانی‌پور هم در این نشست خبری گفت: 24 فیلم را با تیمی هفتاد و پنج نفره که همه آن‌ها مجرب و حرفه‌ای هستند، مورد بررسی قرار می‌دهیم. پنج بازرس ویژه که حتی بچه‌های ستاد هم آن‌ها را نمی‌شناسند، مد نظر قرار دادیم. هفت بازرس با مشخصات معلوم آرا را رصد می‌کنند. 45 صندوق در سالن‌ها وجود دارد و در نهایت 30 سکه کل جوایز ماست.

وی افزود: کارت‌هایی که به تماشاچیان جهت دادن آرای مردمی داده می‌شود به ترتیب چهار، سه،‌ دو و یک امتیاز دارد که در پایان هر شب صندوق‌هایی که این آرا در آن قرار دارد، شمرده شده و اسامی آن‌ها روز بعد گفته خواهد شد.

وی ادامه داد: سه تن از شورای عالی تهیه‌کنندگان نیز از طرف خانه سینما برای شمارش آرا دعوت می‌شوند؛ البته این سه تن نباید فیلم داشته باشند و نباید نفعی از شمارش آرا ببرند تا بتوانیم به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهیم.

علی آشتیانی‌پور در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما برای شمارش آرای مردمی که به نظر خیلی‌ها بهترین سیمرغ را شامل می‌شود، حساسیت و مسئولیت بیشتری را داریم تا بتوانیم تمام جوانب صحت و سلامت این رأی‌گیری را دنبال کنیم.

وی افزود: همه فیلم‌ها در جشنواره قرار نیست در همه سانس‌ها به رأی‌گیری گذاشته شود. اما نحوه رأی گیری بر اساس برنامه‌ریزی دقیق توسط تیمی حرفه‌ای انجام می‌شود که به ما کمک کند تا از خطرهای احتمالی در این خصوص جلوگیری کنیم. ما سعی کردیم تدابیری بیندیشیم که عملکرد ما از سال قبل بهتر باشد. یکی از کارهای ما در این خصوص این است که کارت‌ها را با رنگ‌های مختلف برای روزهای مختلف جشنواره در اختیار تماشاچیان قرار می‌دهیم و متصدیان صندوق با قاطعیت تمام به وظیفه خود عمل خواهند کرد و اگر خلافی صورت بگیرد کارت شخص مورد نظر باطل خواهد شد.



انتهای پیام /  



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
پرویز پرستویی و شادروان خسرو شکیبایی از بهترینهای سینمای ایران بوده و هستند. پرویز خان زنده باشی و خسرو جان روحت شاد.