سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمبر یادبود 30 سال تلاش جهادی چاپ و نشر قرآن کریم رونمایی شد

مراسم گرامیداشت سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  مراسم گرامیداشت سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، امروز مورخ 9 بهمن ماه با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن، سید مهدی خاموشی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و سید علی سرابی رئیس شورای عالی قرآن ، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس و حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم پس از قرائت کلام الله مجید توسط قاری حمید رضا احمدی وفا ، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر بیان کرد: امیدوارم این جلسه راهی باشد تا در کشور ما توجه بیشتری به حوزه چاپ و نشر قرآن کریم شود.
 
وی در ادامه گفت: با همدلی و اتحاد دستگاه های مربوطه امیدواریم زمینه ای را فراهم کنیم که مردم ما بتوانند از فضای قرآنی بهره بیشتری ببرند.
 
قره شیخلو تاکید کرد: ما آماده ایم که از تمام عزیزانمان در تمامی دستگاه ها به چاپ و نشر قرآن کریم مربوط می شوند، گفتگو کنیم و اگر نواقضی موجود است را اصلاح کنیم و با سرعت و سهولت پیش برویم.

در ادامه این مراسم مهدی قره شیخلو ، لاله افتخاری ، سید علی سرابی ، مهدی خاموشی ، احمد حاجی شریف ، از تمبر یادبود سی سال تلاش جهادی چاپ و نشر قرآن کریم رونمایی کردند تا برگ زرینی در پیشرفت های چشمگیر کشور اسلامی ثبت شود.
 
سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مراسم گرامیداشت سی سال تلاش جهادی نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بیان کرد: امشب در محضر پیشکسوتان عرصه قرآن کریم هستیم ، کسانی که با دغدغه‌ی ویژه‌ای زندگی خود را صرف مفاهیم، ترجمه و نشر و انتقال قرآن کریم به نسل های بعدی کرده اند.
 
وی ادامه داد: بنده عظمت این کلام الهی را در نوشته ، تحقیقات و اندیشه هایتان می یابیم و باید بگویم که شما بهتر از من آیات کلام الله مجید را درک کرده و به قلم آورده اید.
 
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اینکه قرآن برای انقلاب اسلامی که یکی از مهم‌ترین آرمان‌هایش احیای کلام خدا و تجلی فرمان الهی در جامعه بود، از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: سخن خداوند که به زیبایی کتابت می‌شود نباید در جمهوری اسلامی ایران و حتی سایر کشورها با اغلاط به چاپ برسد و این مطلب برای ما که کشوری مسلمان هستیم این نکته بسیار حائز اهمیت است و ایران اسلامی این افتخار را دارد که بیش از 100 هزار جلد نسخه متعددی قرآنی را رفع اشکال کرده‌ است.
 
خاموشی خاطر نشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران الگویی برای نشر چاپ قران کریم است و دنیا به ما نگاه می‌کند ، کافی است یک نسخه به اشتباه به چاپ برسد.
 
وی افزود: در بحث ترجمه از مترجمان این تقاضا را دارم که دقت بیشتری را صرف ترجمه و مفاهیم آن به کار بگیرند و اما بعضی از ترجمه‌های قرآن کریم به خوبی نوشته شده است ولی به مرور زمان با ویرایش‌هایی که توسط افراد دیگری صورت گرفته است، معنای جملات و آیات تغییر کرده و معنای اصلی به حاشیه کشیده شده است.

خاموشی به مشکلات واردات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هم اکنون قرآن‌های وارداتی با ضوابط و قانون‌های نظام وارد ایران می‌شود اما ما باید در نظر داشته باشیم که کتب قرآنی صحیح با معانی و املای صحیح وارد شود تا با مشکلاتی از این دست روبرو نشویم.
 
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در پایان یاد آورشد: نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم بخشی از تاریخچه‌ی انقلاب اسلامی است که با همکاری تمام نهادها ، وزارت ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه پیشرفت می‌کند و امیدوارم به روزی برسیم که نگاه ویژه‌ای به حوزه نظارت چاپ و نشر قرآن کریم شود.
 
گفتنی است؛ در حین برگزاری این مراسم در دو مرحله از چهره های قرآنی از جمله ناشران ، مترجمان، خطاطان، مصححین قرآنی تقدیر به عمل آمد و همچنین از تمبر یادبود «سی سال تلاش جهادی نظارت بر چاپ و نشر قران کریم» توسط مهدی قره شیخلو ، سید مهدی خاموشی ، لاله افتخاری ، سید علی سرابی و احمد حاجی شریف رونمایی شد .  
 
در این مراسم حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان به عنوان مفسر و مترجمه برگزیده در طی بیست سال تلاش و فعالیت در عرصه ی قرآنی تقدیر و معرفی شد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.