سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر فجر 34:

اتفاق خوب جشنواره امسال افزایش ظرفیت بخش مرور است

کارگردان نمایش «زمانی برای گروه‌های شیرده» از افزایش ظرفیت بخش مرور و تاثیرات اجراها در شهری غیر از شهر خود گفت.

حسن سبحانی کارگردان «زمانی برای گاوه‌های شیرده» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بخش مرور تئاتر در گفتگو  با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایش خود گفت: این اثر در خصوص شهر هرمز است که دچار طلسم و جادو شده و دو غریبه وارد این شهر می‌شوند؛ اما متوجه می‌شویم که غریبه دوم ممکن است انسان باشد و دیگری در قالب حیوان.
 
وی در رابطه با شیوه‌ اجرای نمایش گفت: در این اثر از شیوه آیین‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها و همچنین میزانسن‌های خطه جنوب استفاده کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا به نوعی درست در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مخاطبان این شیوه اجرایی را هم بتوانند ببینند.
 
سبحانی در خصوص جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: ضعف همیشگی که وجود دارد، در رابطه با رفت و آمد ما از شهرستان است که یک روز قبل و یک روز بعد از نمایش خود می‌توانیم حضور داشته باشیم و از دیدن آثار دیگر غافل می‌مانیم.
 
کارگردان نمایش «زمانی برای گاوه‌های شیرده» ادامه داد: افزایش بخش مرور اتفاقی خوبی بوده، زیرا کارهایی که نتیجه یک سال تلاش گروه‌ها بوده و بازخورد خود را کسب کرده در جشنواره شرکت می‌کنند و فرصتی پیش می‌آید تا به غیر از شهر خودمان در شهر دیگر هم اجرا شود.
 
وی با اشاره به اینکه سخت افزاری در زمینه تئاتر شهر ما دارد، اذعان کرد: متاسفانه در شهر «میناب» حتی پلاتویی برای تمرین نداریم و فقط یک سالن چند منظوره وجود دارد که همه مناسبت‌ها در آن سالن اجرا می‌شود. از طرفی مسئولان قول داده بودند تا چهار پلاتو در اختیارمان بگذارند اما تا به امروز که هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 

انتهای پیام/ 


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.