سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور

۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی در کشور موجود است.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ساری ٬ رئیس قوه قضائیه در  همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی در مجتمع فرهنگی و رفاهی قوه قضائیه در ساری گفت: هم‌اکنون ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد که با الکترونیکی شدن اسناد بسیاری از پرونده‌های قضایی کاهش خواهد یافت.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی انفجار نور بود و فهم این مسئله در طول تاریخ انقلاب در طی زمان بیشتر آشکار می‌شود و وضعیت ایران را در منطقه و جهان سربلندتر می‌کند.

وی گفت: در هیچ نقطه‌ای از دنیا دستگاه قضایی مستقل از دولت و مجلس وجود ندارد ولی ساختار حکومتی ایران به گونه‌ای است که دستگاه قضایی جدا  از سایر قوای سه‌گانه زیر نظر رهبری به ایفای تعهدات و نقش خود در جامعه می‌پردازند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌ها در سازمان ثبت منجر به صلح و سازش می‌شود و بسیاری از دعاوی کلان و خُرد در دستگاه قضایی به دلیل این است که دقت در ثبت قراردادها صورت نمی‌گیرد، افزود: اگر مسائل فقهی در اسناد ثبتی رعایت شود بهترین راه کاهش اطاله دادرسی استفاده از دفاتر اسناد رسمی است.

رئیس قوه قضائییه گفت: استعلام‌هایی که دادگاه‌ها به ثبت می‌ دهند باید الکترونیکی باشد تا کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های حقوقی مردم شود.

وی افزود: در حوزه ثبت الکترونیکی گام‌های اساسی طی سال‌های اخیر در کشور صورت گرفته و باید ترویج شود.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، قضاییه ، کشور ، پرونده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.