سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ارتباطی مراجع علمی کشور با پایگاه‌های بین‌المللی باز می‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم از دسترسی دوباره دانشگاه‌ها به پایگاه‌های بین‌المللی بعد از رفع تحریم‌ها و اجرای برجام خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های بین‌المللی گفت: دانشگاه‌های کشور در زمان‌ تحریم ها بع پایگاه‌های بین المللی علمی دسترسی نداشتند که خوشبختانه با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام این مشکل بر طرف می‌شود و دسترسی مراجع علمی کشور و ارتباط با پایگاه‌های بین‌المللی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد. 

وی افزود: در شرایط تحریم خیلی از دانشگاه‌ها روابط خود را با محافل بین‌المللی از دست دادند و دانشگاهیان کشور آنطور که می‌خواستند، نمی‌توانستند با نشریات بین المللی و معتبر دنیا همکاری کنند و همچنین محدودیت‌های بسیاری برای حضور در کنفرانس‌های علمی خارج از کشور و ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود داشت. 

احمدی عنوان کرد: بدهی 40 میلیون دلاری دانشگاه‌ها به پایگاه های علمی دنیا هم مزید بر علت شد تا ارتباط دانشگاه‌ها با پایگاه‌های معتبر علمی قطع شود اما با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در حال مذاکره برای ارتباط مجدد دانشگاه‌ها با این مراکز هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای مختلفی مثل آلمان، ایتالیا و . . . تفاهم‌نامه‌های علمی و آموزشی مختلفی با ایران منعقد کرده‌اندکه این تفاهم‌نامه‌ها زمینه همکاری علمی ایران با دیگر کشورها را پس از لغو تحریم‌ها فراهم می‌کند. در واقع با توجه به اجرای برجام و ایجاد زمینه همکاری بین‌المللی در ایران باید بستری فراهم کنیم تا سرمایه گذاری خارجی در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد حضور یابند تا از این طریق بتوانیم موضوع انتقال تکنولوژی را دنبال کنیم. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.