سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

سرمایه ‌ای با سودهای بانکی بزرگ ضعف اصلی تولیدکنندگان

تولیدکنندگان ما توانایی تولید سرمایه ‌ای با سودهای بانکی بزرگ را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس قوه قضائیه امروز درهمایش اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی در پردیس قوه قضاییه مازندران، بابیان اینکه ما در عرصه کارزار بزرگی ازجمله حیطه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ هستیم، گفت: مشکلات اقتصادی، مشکلات بسیار بزرگی است و متصدیان اقتصادی کشور در حال مجاهدت هستند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی افزود: مشکلات ما در اقتصاد در مقوله نفس جریان تولید، اعتبارات بانکی است و تولیدکنندگان ما توانایی تولید سرمایه ‌ای با سودهای بانکی بزرگ را ندارند.

به گفته وی؛ صادرات و واردات یکی از مشکلات وضعیت فعلی است و عدم ثبات سیاست اقتصادی یکی از مضرترین مسائل اقتصادی کشور است زیرا بخشی از قوانین ما قدیمی است و مربوط به فضای امروزی نیست لذا قوانین نیاز به اصلاحات جدید دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: امنیت قضایی و بروکراسی دستگاه اجرایی یکی از ارکانی است که ما را در دید جهانی بالا می‌برد ازاین‌رو، دسترسی آسان به امکانات، سرمایه‌گذاری و کم شدن بروکراسی اداری لازم است و نباید بروکراسی غیرمعمول برای فعالیت اقتصادی ایجاد شود.

آیت ‌الله لاریجانی گفت: ما در پیشبرد سیستم سی اس اس بسیار پیشرفت کرده‌ایم زیرا امنیت سرمایه ‌گذاری یکی از مؤلفه‌های مهم است و دستگاه قضایی با یک نگاه کوتاه بینانه برخورد نمی ‌کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در کشور مقوله ‌های مختلفی مانند جریان سرمایه نقدینگی سرمایه، واردات و صادرات و درگیری‌های سیاسی داریم که به هم تنیده‌ اند و نیازمند مدیریت کلان و خردمندانه است.

این مقام مسئول افزود: حمایت از تولید داخلی در کشاورزی و صنعت را یاد بگیریم وتولید داخلی را در مرحله اول برای تولید اشتغال حمایت و از این فرصت‌ها برای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا بتوانیم با تولید و اشتغال کشور را از وضعیت بحرانی دربیاورم.

وی تصریح کرد: باید یک تعامل بین تولید و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و تولیدکنندگان با بالا بردن تولید، مصرف‌کنندگان را راضی نگه دارد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، سرمایه ، بانکی ، تولید ، سود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.