سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر در لرستان

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ، برنامه های فرهنگی هنری استان در دهه ی فجر را تشریح کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ امان الهی بهاروند گفت: اجرای جشن های شاد و برنامه های ترکیبی موسیقی و نمایش در سطح استان از جمله اجرای ٥ برنامه در شهر خرم آباد یکی از رویداد های هنری خواهد بود که در دهه فجر امسال اجرا خواهد شد .

وی ادامه داد: بیش از ١٠ نمایشگاه تجسمی شامل عکس، خوشنویسی، پوستر و مد و لباس برای برگزاری در این ایام طراحی شده که هم در خرم آباد و هم در سایر شهرستان ها برپا خواهد شد .

بهاروند افزود: برگزاری جشنواره ها ی شعر و خاطره و همچنین برگزاری ٨ مسابقه فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر امسال خواهد بود .

بهاروند تصریح کرد: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه موسسات قرآنی ، بیش از ٢٠ برنامه قرآنی و مذهبی در سطح استان برگزار می شود که از آن جمله می توان به جشنواره فجر قرآنی و محافل انس با قرآن اشاره کرد .

وی افزود : اهداء کتاب به روستاها و مناطق دورافتاده ، برنامه فرهنگی دیگری است که جهت اجرا در ایام دهه ی فجر برنامه ریزی شده است .

بهاروند از اجرای کنسرت های و جشنواره های موسیقی در شهرهای مختلف استان ، همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مجوز اجرای گروه های مختلف موسیقی ، برای اجرای کنسرت در سطح استان در حال صادر شدن است .

معاون فرهنگی هنری اداره کل سپس به راهیابی ٣ گروه تئاتر استان به جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: این برای اولین بار است که ٢ گروه تئاتر صحنه ای و یک گروه خیابانی خیابانی از استان لرستان به صورت همزمان در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر حضور دارند ، که نشان از رشد و بالندگی این هنر در لرستان است .

بهاروند در پایان خاطر نشان ساخت : برپایی ایستگاه فرهنگی و هنری انقلاب در مسیر راه پیمایی ٢٢ بهمن ، فضا سازی متناسب در اماکن فرهنگی و هنری ، دیدار با خانواده های شهداء و ایثارگران و برگزاری نشست های ادبی از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در دهه ی فجر امسال خواهد بود .
 
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.