سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

استان اردبیل رتبه نخست تولید عدس در کشور را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید عدس رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاردبیل؛ میرجمال الدین پورپیغمبر افزود: بطور میانگین همه ساله 30 هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به زیر کشت عدس می رود و از این میزان سطح زیر کشت بیش از 18 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی گفت: هفت هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل در سال زراعی جاری به صورت پائیزه به زیر کشت عدس رفت که پیش بینی می شود به میزان 3 هزار هکتار نیز به صورت کشت انتظاری در ماههای بهمن و اسفند ماه امسال به زیر کشت این محصول برود.

پورپیغمبر افزود: از آنجائیکه زراعت عدس به سرما متحمل است علاوه بر کشت انتظاری، امکان کشت پائیزه آن در استان وجود دارد چون از بارندگی­های پائیز، زمستان و بهاره در فصل رشد بخوبی استفاده کرده و قبل از رسیدن ماه­های گرم سال که تاثیر منفی در تلقیح گل­ها داشته، رشد کرده و از خسارت برخی آفات و امراض در امان مانده و محصول زودتر رسیده و عملکرد بیشتری نسبت به کشت بهاره خواهد داشت.

وی گفت: امسال برای اولین بار درچندین نقطه از مناطق دیم استان اردبیل از جمله در شهرستان نمین زراعت عدس به صورت پائیزه کشت شده است و نتیجه آن با کشت مرسوم منطقه مقایسه و در صورت رضایت­مندی از نتیجه آن، با همکاری محققان نسبت به توسعه سطح زیر کشت آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، نخست ، تولید ، عدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.