معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا به امروز در حدود ۱۰۹ هزار تن از سیب‌زمینی‌های تولید شده در استان اردبیل صادر شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی یک هماهنگی مناسبی برای تولید محصولات پاک و ارگانیک در سطح کشور انجام داده است و به تبع این موضوع نیز در استان اردبیل الگوی کشت مناسب با شرایط هر شهرستان تعریف شده است.

وی بیان کرد: تا به امروز حدود 109 هزار تن از سیب‌زمینی‌های تولید شده در استان اردبیل به کشورهای دیگر صادر شده است و 12 میلیارد تومان یارانه نیز برای این صادرات مشخص شده و به مرکز فرستادیم که قول داده‌اند تا پایان بهمن ماه این یارانه‌ها پرداخت شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امسال 39 درصد صادرات سیب‌زمینی کشور توسط استان اردبیل انجام شده و ارزش مالی این صادرات بالغ بر 32 میلیون دلار بوده است که شهرستان‌های اردبیل، نمین و نیر عمده تولیدات سیب‌زمینی را در استان اردبیل دارند.

پرتوی تصریح کرد: تلاش داریم تا با افزایش ناظران کشاورزی و نیز فرهنگسازی در بین کشاورزان استان تولیدات سیب‌زمینی در اردبیل را هدفمند سازیم که سال گذشته سیب‌زمینی در استان اردبیل از نظر مساحت کشت آن حدود 3 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تولید سیب‌زمینی مناسب در استان اردبیل یک کارخانه فرآوری این محصول در استان اردبیل در حال احداث بوده که اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می‌شود و ظرفیت این را دارد که بالغ بر 100 تن فرآوری محصول سیب‌زمینی را انجام دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.