سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین ؛

راه اندازی دو پایگاه جدید اورژانس در قزوین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: همزمان با دهه مبارک فجر دو پایگاه اورژانس در این استان افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛پیمان نامداری  افزود:  راه اندازی  دو پایگاه "کوهین و آقابابا" نقش مهمی در امدادرسانی سریع و به موقع اورژانس در سوانح جاده ای دارد و می تواند در نجات جان حادثه دیدگان موثر باشد.

وی اضافه کرد: ساختمان این پایگاهها هر کدام ۱۲۰ مترمربع زیربنا دارد و دارای فضای عملیاتی، استراحتگاه و پارکینگ است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: برای احداث ساختمان دو پایگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای تجهیز آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

نامداری تصریح کرد: در هر پایگاه دو دستگاه آمبولانس و هر شیفت ۳ نفر (تکنسین، اپراتور و کمک تکنسین) خدمات متنوع درمانی و پزشکی را به نیازمندان ارائه خواهند کرد.

وی در خصوص دیگر فعالیتهای جدید اورژانس هم گفت: به منظور ثبت و ضبط تماسهای شهروندان و انتقال سریع پیام و تسریع در اعزام نیروهای پزشکی امدادی، با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکز پیام(دیسپچینگ) متمرکز اورژانس هم در حال راه اندازی است.

نامداری یادآورشد: برای تامین زیرساختهای این مرکز و اجرای فیبر نوری اقدامات لازم انجام شده که با تکمیل طرح و افتتاح آن از این پس همه تماسهای مردم از همه مناطق حتی دورافتاده و روستایی با اورژانس به صورت متمرکز در این مرکز ثبت و ضبط شده و بلافاصله مشاوره های پزشکی برای بیماران اورژانسی از طریق مرکز تلفن داده می شود تا زمان رسیدن آمبولانس بتوان علائم حیاتی بیمار را کنترل و دستور لازم را صادر کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین اظهارداشت: برای راه اندازی مرکز پیام بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده است.

در حال حاضر ۳۷ پایگاه جاده ای و شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی، دو واحد موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس لانس در استان فعال است و به مردم خدمات می دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.