رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از ادوات کشاورزی مدرن راندمان تولید محصولات را در واحد سطح افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛نیازعلی ابراهیمی پاک  اظهار کرد: امروزه استفاده از ادوات کشاورزی مدرن در دنیا تاثیر بسزایی در افزایش  تولید محصولات کشاورزی دارد که  بهره برداران استان قزوین نیز باید از اداوات  مکانیزه در مزارع استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به لزوم بکارگیری ادوات کشاورزی و کشت محصولات با روش مکانیزه اظهار داشت: استفاده از ادوات کشاورزی نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید دارد بنابراین باید تشکلها و شرکتهای مکانیزاسیون با هدف کمک در امر کاشت، داشت و برداشت فعال باشند.

وی گفت: این شرکت ها باید نقش فعالی در امر توسعه کشاورزی داشته باشد، اما متاسفانه  تاکنون در زمینه فعال سازی شرکت های مکانیزاسیون عملیاتی صورت نگرفته که با فعال سازی این شرکت می توان کلیه عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول را انجام داد.

ابراهیمی پاک افزود: فرهنگ استفاده شرکت فنی و تخصصی مکانیزاسیون کشاورزی در بین کشاورزان نهادینه شود تا بتوان تجهیزات نوین ادوات کشاورزی برای توسعه کشاورزی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بهترین روش برای رسیدن به تولید مطلوب این است که کشاورزان در امر کار خود، به سمت  مکانیزاسیون و کشاورزی حرکت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به این است که با تامین ادوات کشاورزی روز درجه مکانیزاسیون را نیز بالا برد.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: کلیه شرکت های فنی و مکانیزاسیون کشاورزی یک تشکل یا اتحادیه تشکیل دهند.

وی، بر برگزاری دوره های آموزشی ترویجی برای ارتقا سطح مکانیزاسیون کشاورزی بین کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.