سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دورریز 30 تا 40 درصدی گل در پایتخت گل ایران

محلات را به عنوان پایتخت گل ایران می‌شناسند، اما متاسفانه این شهر هنوز نتوانسته است بازاری صددرصدی برای تولیدات زیبایش پیدا کند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ احمد سجادی فرماندار شهرستان محلات  با بیان اینکه نبود بازار مستمر خرید گل و گیاه در ایران معضل بزرگی برای گلکاران محلاتی است، افزود: متاسفانه خرید گل در ایران به نوعی مقطعی است و برای مثال اوج خرید گل به بازار شب عید خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات گلکاران در این شرایط به صورت صددرصدی به فروش نرسیده و حجم قابل توجهی معادل 30 تا 40 درصد دورریز می‌شود، اضافه کرد: گلکاران محلاتی باید برای رفع این مشکل بازارهایی را در خارج از ایران برای خود دست و پا کنند.

سجادی افزود: حضور در بازارهای بین‌المللی و صادرات موفق به کشورهای دیگر نیازمند شناخت این بازارها و تعامل با کشورهای هدف در این خصوص است، به همین دلیل سعی کردیم با اعزام فعالان اقتصادی عرصه گل و گیاه به کشورهایی همچون هلند و روسیه این زمینه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه گلکاران محلاتی چنین سفرهایی را به سختی قبول می‌کنند و آنرا به نوعی ریسک تلقی می‌کنند، افزود: در آبانماه سال جاری به حضور تعدادی از گلکاران محلات به هلند سفر کردیم تا آنها ضمن آشنایی با این بازار به تعامل مثبتی در این عرصه دست یابند.

سجادی گفت: روز گذشته نیز تیمی متشکل از فعالان این عرصه به روسیه اعزام شدند تا با استفاده از فرصتی که به دنبال ایجاد خلاء تجاری میان روسیه و ترکیه ایجاد شده است، بتوانند بازارهای صادراتی جدیدی را در این کشور برای خود پیدا کرده و از این طریق بتوانیم میزان فروش تولیدات را بالا برده و به کاهش حجم دورریز که در واقع دورریز سرمایه است دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اتاق بازرگانی ایران در روسیه و سفارت ایران، رایزن اقتصادی ایران در روسیه این تیم را همراهی می‌کند تا آنها بتوانند از این فرصت بهره بهتر و استفاده بیشتری برده و بررسی موفقی از این بازار داشته باشند.
منبع:ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.