سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

بررسی وضعیت کشتارگاه صنعتی شهریزد

وضعیت کشتارگاه صنعتی شهریزد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ازیزد؛ حجت‌الاسلام عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه لازمه تقویت کشتارگاه صنعتی، تعطیل کردن کشتارگاه‌های سنتی است، گفت: این کشتارگاه با توجه به حجم سرمایه نیاز شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، اشکذر و مهریز تدارک دیده شده است ولی امروز نه ‌فقط کشتار دام این شهرستان‌ها در این کشتارگاه انجام نمی‌شود، بلکه حتی دام‌های شهرستان یزد هم در کشتارگاه سنتی مهریز کشتار می‌شود.

زارع افزود: شورای اسلامی شهر یزد در تدوین تعرفه عوارض تلاش می‌کند صلاح شهر و شهرداری و مردم مدنظر باشد حتی در صورت لزوم تعرفه‌ها را نیز تعدیل یا افزایش می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به ظرفیت بالای کشتارگاه صنعتی شهرستان یزد، اشاره کرد و افزود: کشتارگاه صنعتی یزد، نخستین و تنها کشتارگاه صنعتی فعلی استان می‌باشد که برای تامین گوشت موردنیاز کل استان سرمایه گزاری شده است.
 
در ادامه جلسه محمد فقیه خراسانی عضو شورای اسلامی شهر یزدگفت: کشتارگاه صنعتی شهر یزد ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر این کشتارگاه تعطیل شود کل استان از لحاظ تامین گوشت با مشکل مواجه خواهد شد. 

کاشفی‌زاده از اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم به ماده قانونی اشاره کرد و افزود: جلسه‌ای که چند ماه پیش برگزار شد یکی ماده قانونی هم دارد و آن هم اینکه مقرر شده است تا۷۰کیلومتری حق ایجاد کشتارگاه سنتی را ندارند. 

وی در ادامه افزود: کشتارگاه صنعتی یزد توانایی کشتار وسیع سنتی را هم دارد اما با توجه به اینکه این کشتارگاه بر اساس استانداردهای بهداشتی ساخته شده است، انتظار می‌رود که بر اساس همین استاندارد‌ها کار کند. 

عزت یادگار دیگر عضوشورای اسلامی شهر یزد هم گفت: راه ‌اندازی و استفاده از همه ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد نیازمند همکاری صنف قصابان است و استفاده از نظر کار‌شناسان می‌باشد که نیازمند است تا در این زمینه جلسات متعددی بین صنف فصاب، اعضای شورا و شهردار با مسئولین دیگر شهرهای استان برگزار شود.

خباززاده سحنگو و رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم، با بیان اینکه ما نمایندگان مردم و صنوف مختلف هستیم افزود: امسال سعی بر این است تا طی بررسی تعرفه عوارض از نظرات کار‌شناسان خبره و صاحب نظران بیشتر استفاده شود. 

سید محمد علی پاکنژاد هم با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا عوارض کاهش پیدا کند گفت: در زمینه کاهش تعرفه عوارض، می‌توان در طول سال این کار را انجام داد تا شهروندان دوچار مشکل نشوند. 

محمد رضا عظیمی‌زاده شهردار یزد هم با بیا اینکه باید رویکرد سیاسی شهرداری و شورای شهر مشخص باشد گفت: می‌توان با انجام سیاست‌های تشویقی در زمینه تعرفه عوارض، شهروندان را به سمت استقبال از عوارض کشاند.


انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.