سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پیام رسانی مذهبی و شهروندی در قالب نقاشی دیواری

شهردار منطقه یک کرمان از اجرای طرح‌های نقاشی دیواری با مضمون مذهبی، فرهنگی و شهروندی در سطح منطقه خبر داد

به گزارش خبرنگار گرو ه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس علی سعیدی با بیان این که یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها، انتخاب و اجرای طرح‌هایی است که در زیباسازی و بهبود سیما و منظر شهری، نقش‌های خاصی را ایفا کنند، اظهار کرد: در این میان، هر آنچه به مصور و خوانا کردن هویت و دیرینه یک شهر یاری می‌رساند، می‌تواند به عنوان ‌سر لوحه‌ی طرح‌های زیباسازی شهری در نظر گرفته شود.

وی افزود: یکی از شاخص‌های مهم شهری در ایران، هویت ایرانی و اسلامی کشورمان است که مدیریت شهری را ملزم به بکارگیری اسلوب‌های ویژه معماری ایرانی _ اسلامی و به ویژه استفاده از نمادهای مذهبی در مطلوب ساختن سیمای شهری و تلاش در به نمایش گذاشتن نماهای عمومی چشم نواز در سطح شهر می‌سازد.

شهردار منطقه یک گفت: نقاشی دیواری یکی از روش های مناسبی است که اجرای درست آن موجب ایجاد آرامش، تقویت اصالت و غنای بصری و روحی شهروندان می‌شود.

مهندس سعیدی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک با مد نظر قرار دادن چنین هدفی به منظور رسیدن به معیاری مطلوب در این زمینه، با یاری گرفتن از نمادهای خط و نقاشی و انتخاب دیوارهایی در سطح منطقه، اقدام به اجرای نقاشی دیواری کرده است.

وی اظهار کرد: برخی از این نگاره ها در بلوار شورا، دیوار سینما شهرتماشا که نمادی از اخلاص، صلابت و دینداری رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس است، نقاشی دیوار جنب حسینیه ثارالله برگرفته از طرح مذهبی و نقاشی دیواری نبش چهارراه پاسداران روایت واقعه کربلا و رشادتهای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را به تصویر کشیده است.

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در این نقاشی‌ها سعی شده در کنار انتخاب موضوع های مذهبی و فرهنگی، شکل و نمایی جدید و دلپسند برای شهروندان به وجود آید و پیام‌های مذهبی، اخلاقی و شهروندی در قالبی بهتر به شهروندان انتقال یابد.

در حال حاضر طرح‌هایی روی دیوارهای خیابان شهید ناصر فولادی، دکتر شریعتی، چهارراه قدس، خیابان امام و بلوار پیروزی در حال اجراست.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: پیام ، دیوار ، نقاشی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.