سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی پزشکی و هنر در قلب پوسترها تلفیق می‌شوند

آثار برگزیده هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش پوستر انتخاب شدند.

مسعود حیدری داور بخش پوستر هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره دانشجویان رشته هنر نبودند و تحصیلات آکادمیکشان در رشته پزشکی است، پس انتظار کار حرفه‌ای از ایشان نداشتیم اما در سطح خودشان در بخش پوستر بسیار خوب بود.

وی افزود: بعد از داوری سه نفر اول که آثارشان به لحاظ کیفی بالاتر بود، انتخاب شدند. با نفر اول تماس گرفتیم و از دانش هنری وی جویا شدم که معلوم شد خانواده‌ای هنری دارد و پدرانشان فعالیت‌های هنری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان به کارگاه‌های آموزشی نیاز دارند که بتوانند استعداد و ذوقشان را پرورش دهند که در این راستا با مسئولین جشنواره صحبت کرده‌ایم و قرار است طی بیانیه‌ای که در اختتامیه جشنواره قرائت می‌شود راجع به این موضوع تصمیماتی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: حمایت دانشگاه از این دانشجویان برای من بسیار جالب بود و فراهم آوردن یک فضای فرهنگی برای دانشجویان که به واسطه رشته تحصیلی‌شان با فشار و استرس زیادی روبرو هستند، بسیار نکته مهم و قابل تحسینی است.

حیدری ادامه داد: هنر در قلب خود آرامش و آسایشی دارد که می‌تواند فضای کار دانشجویان پزشکی را تلطیف بخشد. هر چند در بخش پوستر کمتر شاهد این هستیم که افراد قلمو بدست بگیرند و بیشتر پشت کامپیوتری می نشینند و کار را اجرا می‌کنند؛ اما همین علاقه و اندیشه را باید رشد داد.

وی در پایان گفت: هیئت داوران این جشنواره فرهنگی دارای امتیازهای هنری هستند و دلسوزانه به بررسی آثار می‌پردازند و با گذاشتن دقت و توجه بسیار برترین آثار را معرفی کنند.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.