سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

احتمال وقوع بحران زیست‌محیطی در دهدشت

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت:مسئولان باید به فکر چاره‌ای برای هدایت فاضلاب دهدشت به تصفیه‌خانه باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید قدرت‌الله علیپور افزود: روزانه حجمی معادل 15 لیتر در ثانیه پساب آلوده از شهر دهدشت خارج و با عبور از مسیر فاضلاب روانه سد کوثر می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه با بیان این که فاضلاب خروجی از دهدشت تهدید جدی برای ساکنان روستاهای در مسیر است افزود:  این فاضلاب وارد سدی می‌شود که تأمین‌کننده آب شرب بیش از 4 میلیون نفر از شهرهای همجوار است.

علیپور تصریح کرد: پساب فاضلاب حاوی نیترات و فسفات بالا بوده و آثار زیانباری را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به استفاده احشام و دام‌ روستاهای در مسیر فاضلاب از آب فاضلاب گفت: وضعیت نامطلوب روانه شدن فاضلاب مشکلاتی را برای پرندگان، دام‌های اهلی و وحشی ایجاد کرده است.

این مسئول تصریح کرد: بوی تعفن فاضلاب، ساکنان این روستاها را آزار می‌دهد و مشکلات تنفسی و بهداشتی برای آن‌ها به وجود آورده است.

علیپور با بیان اینکه مسئولان باید به فکر چاره‌ای برای هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه باشند افزود: در صورت ادامه این روند با بحران زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی هم‌چنین دفن غیر اصولی زباله در دهدشت را از دیگر معضلات محیط زیست دانست و گفت: متأسفانه زباله‌ها در مکانی در مجاورت روستاها انباشت و روزانه سوزانده می‌شود.

علیپور با اشاره به بالا بودن حجم زباله‌ها افزود: زباله‌ها باید به صورت اصولی دفن شود و سوزاندن زباله در این محیط ضمن ایجاد مخاطرات زیست محیطی تهدید علیه بهداشت عمومی است.


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.