سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

لزوم توسعه استان آذربايجان غربی،در زمينه های كشاورزی ،صنعت وتجارت

استان آذربایجان غربی با توجه به مرزی بودن يكی از استان های مهم كشور و داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه های کشاورزی، صنعت و تجارت مرزی توسعه نيافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درجلسه شورای اداری شهرستان خوی كه باحضور اعضاي شوراي اداري اين شهرستان درسالن اجتماعات فرمانداري برگزار شدبا اعلام اين خبرگفت: استان آذربایجان غربی با توجه به پتانسیل های فراوان ازجمله در زمینه های کشاورزی، صنعت، تجارت مرزی و ... توسعه نیافته و باید زیرساخت های رشد و توسعه همه جانبه استان فراهم شود.

ناصر حضرتی درادامه با اشاره به شکاف موجود بین استان آذربایجان غربی و سایر استان ها در زمینه توسعه یافتگی، به شکاف و عدم توازن توسعه در داخل استان نیز اشاره كردو افزود : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با هدف کاهش سطح تفاوت توسعه استان آذربایجان غربی در بین سایر استانها و همچنین برقراری توازن در داخل استان به انجام کارهای کارشناسی پرداخته و امیدواریم با استفاده از پتانسیل های استان این عقب ماندگی ها را جبران کنیم .

وی همچنين به چند پروژه هاي نیمه تمام در شهرستان خوي اشاره كردوگفت: از این پروژه ها هنرستان دخترانه خوی تا پايان سالجاري افتتاح می شود و طرح های نیمه تمام بیمارستان 160 تختخوابی، ورزشگاه پنج هزار نفری و پل های غیر همسطح جاده خوی - رازی با رفع موانع اعتباراتی اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

فرماندار شهرستان خوي دراين جلسه همچنين به رشد وتوسعه نيافتن استان آذربايجان غربي اشاره كرد وگفت:رشد و توسعه استان آذربايجان غربي به صورت نامتوازن صورت گرفته است و براي خروج از اين شرايط بايد رويكرد به امر توسعه استان را تغيير داده و برنامه هاي گذشته را مورد نقد و بررسي قرار داد

حسين سيواني اصل با اشاره به سياست تغيير رويكرد استان از الگوي كشاورزي به صنعت اظهار داشت: براي اجراي اين سياست بايد زيرساخت هاي لازم فراهم شود و زيرساخت هاي موجود تکمیل و بهبود يابند.

فرماندار و رئيس شوراي اداري شهرستان با اشاره به زيرساخت هاي شهرستان خوي اظهار داشت: كل آب شرب شهرستان از آب هاي زيرزميني تامين مي شود و با توجه به خروج آب هاي سطحي از دشت خوي باید احداث سد ، جلوگيري از خروج آب هاي سطحي و بخشي از آب شرب مورد نياز شهرستان خوي در برنامه های اجرایی قرار گیرد.وي افزود: از ديگر الويت هاي مربوط به زيرساخت هاي شهرستان مربوط به بخش راه هاي مواصلاتي و حوزه سلامت است كه اميد واريم وضعيت موجود با حمایت های استاندار محترم و دولت تدبیر و امید بهبود یابد.

حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه برضرورت رفع موانع اعتباری و تکمیل طرحهای بخش آب خوی و چایپاره تاکید کرد .

در ادامه، روسای ادارات شبکه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، امور آب و فاضلاب شهری به ارائه گزارش پرداخته اند.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.