سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دوقطبی کردن جامعه راه را برای نفوذ دشمن باز می کند

امام جمعه مشهد با تاکید بر حفظ جایگاه شورای نگهبان، دو قطبی کردن جامعه را به ضرر کشور و باز کننده راه نفوذ دشمن توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه های نماط عبادی- سیاسی جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز به توپ بستن حرم مطهر رضوی توسط شوروی سابق، گفت: در آن زمان روس‌ها به دنبال نفوذ بودند و به بهانه حمایت از افراد روسی ساکن مشهد حرکت مسلحانه را شروع کردند که آغازش با توپ بستن گنبد مطهر بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی تاکید کرد: تجربه و تاریخ زندگی گذشته ما ثابت می‌کند آن روزی که جامعه ما دو قطبی شود و اختلاف بین مردم شکل بگیرد آنگاه دشمن از وسط این دو قطبی شدن جامعه نفوذ می‌کند و هستی ما را تصرف خواهد کرد لذا باید توجه داشته باشیم دشمن نتواند وحدت ما را بهم بزند.

وی ولایت را تنها عامل حفظ یکپارچگی ملت در مقابل نفوذ دانست و تصریح کرد: وحدت با شعار درست نمی‌شود لذا اگر همه دل‌ها به یک نقطه متصل شد آنگاه وحدت قابل تحقق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید سعی کنیم در همه برنامه‌هایمان آن چیزی که نظر مقام معظم رهبری است و قائم به جریان ولایت است را دنبال کنیم، لذا رهبر انقلاب خواسته‌اند مشارکت حداکثری در جریان انتخابات داشته باشیم، که این فرمایش ایشان از دو جهت تکلیف است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات مانور قدرت در این نظام است،‌ افزود: اگر بنا باشد کسی در انتخابات شرکت نکند معنایش این است که نمی‌خواهد مقابل کفر و استکبار قرار بگیرد.

وی با اشاره به سخن پیامبر که فرمودند "هر کسی اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست" تاکید کرد: مصداق بارز این مشارکت شرکت در انتخابات است، با توجه به این نکات مشارکت حداکثری یک حقیقت تکلیفی است که بایستی برای مردم مسلمان ما در این کشور تحقق پیدا کرده و انجام بگیرد.

خطیب جمعه مشهد گفت: این که برخی می‌گویند ما به فرد مشخصی رأی نمی‌دهیم چون او را نمی‌شناسیم در حقیقت ترک یک تکلیف است، لذا باید گفت که بروید آنها را بشناسید، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر خود اینها را نمی‌توانید بشناسید به همین لیست‌هایی که جریان‌های مومن اعلام می‌کنند اعتماد کنید و بر حسب اعتماد به این فهرست‌هایی که جریان‌های مومن و با ایمان ارائه داده‌اند به آن افراد رأی بدهید منتهی فرمودند به آن لیست‌هایی که از طرف جریان‌هایی که دلشان با آمریکا است، ارائه می‌شود، اعتماد نکنید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این فهرست‌ها باید به وسیله افرادی داده شود که مومن باشند و دلشان با آمریکا نباشد البته در خصوص نماینده مجلس کفایت نمی‌کند که تنها این دو ویژگی را داشته باشد علاوه بر اینها باید برای تمام موضوعات جامعه و مردم برنامه داشته باشد اما اینکه فکر کنیم توانمندی در توسعه صنعت و رفع بیکاری مربوط به کسانی است که بی‌دین هستند و دلشان با آمریکاست فکر غلطی است.

وی با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما از جوانان متدین بودند، تأکید کرد: ایمان و غرب‌زده نبودن شرط قطعی انتخاب افراد اصلح است، اما باید توجه کرد که در بین این افراد مومن و متدین افراد متخصص انتخاب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مقدس‌ترین نهادی که می‌تواند صلاحیت‌ها را احراز کند شورای نگهبان است، اینکه برخی فکر می‌کنند در بعضی کشورها فیلتر صلاحیت در احزاب وجود دارد اینگونه نیست و این موقعیت را نهادها به مانند قانون اساسی در ترکیه، روسیه، مصر و مجلس سنای آمریکا دارند که نمایندگان خودشان را احراز صلاحیت می‌کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: قداست شورای نگهبان از آنجا بیشتر مشخص می‌شود که امام راحل فرمودند من هشدار می‌دهم توهین به فقهای شورای نگهبان برای نظام و اسلام خطرناک است، با این رویکرد در سال فتنه 88 وقتی بنا شد نظام را براندازی کنند فوکویاما بزرگترین مغز متفکر مشاور کاخ سفید اعلام کرد بی‌خودی زحمت نکشید تا وقتی که دو نهاد رهبری و شورای نگهبان در ایران وجود داشته باشد نظام این کشوربه یک نظام سکولار تبدیل نخواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به تبیین جایگاه تأثیرگزار شورای نگهبان، گفت: در اینجا این سوال مطرح است، آیا درست است که یک عده راه بیفتند و به نهاد شورای نگهبان اهانت کنند و بگویند شورای نگهبان جناحی است اینها را امام راحل سال‌ها پیش اعلام خطر کردند، لذا باید گفت از این بدتر نمی‌شود که عده‌ای در کشور راه افتادند و همانند فوکویاما شدند، باید گفت ضد ولایت‌فقیه بالاتر از این نیست که اهانت به شورای نگهبان کنند، باید در انتخابات مراقب باشیم که یک وقت عده‌ای راه نیفتند و شورای نگهبان را تضعیف کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اگر دلداده معصومین نبودیم چیزی از دین متوجه نمی‌شدیم فلذا عشق و محبت نشان‌دهنده استواری و دین‌مداری است، تاکید کرد: نظام ما قدرتش به تجهیزات نیست ولی در عین حال قوی‌ترین تجهیزات در منطقه مربوط به ایران بوده اما تمام قدرت ما به خاطر پشتوانه مردمی و وابستگی به این نظام است.

انتهای پیام/ت


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.