سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

تولیدات شیلات استان كرمانشاه به 60هزار تن در سال می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شیلات این استان در مسیر توسعه قرار داشته و در همین راستا در برنامه ششم توسعه تولیدات شیلات استان به 60 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شیلات این استان در مسیر توسعه قرار داشته و در همین راستا در برنامه ششم توسعه تولیدات شیلات استان به 60 هزار تن خواهد رسید.

دکتر خسرو شهبازی در سمینار"فرهنگ مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه " که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شیلات استان برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات شیلات استان کرمانشاه 14هزار و 500 تن می‌باشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از  11هزار و 793 تن شیلات در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حاضرمصرف سرانه ماهی استان حدود 7و نیم کیلوگرم در سال است گفت: مصرف ماهی و تولید در سالیان اخیر رشد خوبی داشته و متوسط مصرف در جهان 19 و 2دهم، در ایران 9و 2دهم می‌باشد که در برنامه ششم توسعه مصرف سرانه مصرف ماهی استان به 11 کیلوگرم خواهد رسید.

وی گفت: یکی از سیاست‌های ما در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بخش شیلات ساماندهی صادرات در آینده می‌باشد و یکی از بازارهای هدف ما کردستان عراق است اما هدف گذاری اولیه ما پوشش نیاز داخلی استان است.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.