سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تدوین دو طرح ملی برای سلامت روان سالمندان

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو طرح ملی را برای تامین سلامت سالمندان تدوین کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر محمدتقی یمانی در سمینار کشوری سلامت روان گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت برنامه ادغام یافته ارتقا سلامت سالمندان و آموزش شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی تدوین شد.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: از دیگر برنامه های سلامت برای سالمندان «سند ملی سالمندان» است که زیر نظر شورای ویژه ای در وزارت بهداشت در حال تکمیل است.

یمانی اظهار داشت: در حال حاضر سالمندان ۸.۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند که با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمندی در کشور در دو دهه آینده ۲۰ درصد جمیت را سالمندان تشکیل می دهند.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از آنجا که دوران سالمندی همراه با ناتوانی افراد است این جمعیت رو به رشد سالمندی یک زنگ خطر برای سلامت جامعه محسوب می شود و باید برای وضعیت سالمندان برنامه های خاصی در نظر گرفته شود.
 
*ضرورت حفظ کرامت سالمندان/ خشونت علیه سالمندان تهدیدی برای سلامت روان سالمندان است
 
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در جامعه امروز حفظ کرامت یکی از ضروریات برای سلامت روان سالمندان محسوب می شود.

 دکتر علی اسدی افزود:  خشونت علیه سالمندان تنها به معنای فیزیکی نیست بلکه بی توجهی به نیازهای روحی و روانی سالمندان یک خشونت علیه آنان محسوب می شود.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ابراز داشت: بی توجهی و نادیده انگاشتن وجود سالمندان و اهمیت حضور آنها در محفل گرم و صمیمی خانواده موجب می شود که یک سالمند خود را فردی اضافه در خانواده بداند و در نهایت مبتلا به بیماری افسردگی شود.

اسدی  اظهار داشت: به همت وزارت بهداشت فعالیت و برنامه ریزی های متعددی برای اصلاح سبک زندگی و کیفیت زندگی در حوزه سلامت سالمندان انجام شده است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری های روانی و جسمی در جامعه این است که فعالیت های مورد نظر در این حوزه از دیدگاه و محور بیمار نگر به سلامت نگر تغییر کند.


انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.