سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

زاینده رود، نیازمند توجه جدی تر مسئولان استان است

استفاده نکردن از فناوری های جدید در بستر رودخانه، ساختن خانه در مسیر رودخانه، از جمله مواردی است که به دور از کوتاهی دولت، باعث اتلاف آب به دست خود ما شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جمع معتمدین، مدیران مراکز فرهنگی، شهردار و کارکنان شهرداری منطقه 9 اصفهان که ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری مناطق و مشکلات برگزار شد، اظهار کرد: در بحث توسعه شهرها باید ضمن حفظ فرهنگ دینی و اسلامی از وسایل و امکانات به روز نیز استفاده شود.

وی با تأکید بر تلفیق فضاهای سنتی و امکانات جدید در توسعه شهرها افزود: با توسعه شهری دیگر نباید انتظار داشته باشیم که محله ها به سبک سنتی ساخته شود که همین سنتی باقی ماندن گاهی عواقب بسیار جبران ناپذیری به دنبال دارد و در عین حال که باید فکر مردم سنتی و مذهبی باقی بماند، اما نحوه شهر سازی باید با سبک جدید با رعایت رفاه حال مردم باشد.

امام جمعه اصفهان ایجاد امکانات شهری به سبک روز را از دغدغه های مسئولان شهری بیان کرد و گفت: در بسیاری از مناطق شهر اصفهان، که هنوز زمین های کشاورزی وجود دارد، برای توسعه شهری به صورت یک مشکل بین کشاورز و شهرداری ایجاد شده است.

وی ایجاد نشست و کارگروه های تخصصی در استان را از راهکارهای برون رفت این مشکل بیان کرد و ادامه داد: ضمن حفظ زمین های کشاورزی باید نسبت به توسعه شهر با توجه به هندسه شهری، کاربری زمین های کشاورزی تغییر کند.

امام جمعه اصفهان، از دیگر مشکلات را بحث آب استان برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه با وجود بعضی کم کاری های دولت در بحث آب استان، کوتاهی هایی نیز از طرف خود مسئولان استان به خصوص در زمینه تقسیم آب رودخانه زاینده رود صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در زمانی شیخ بهایی با توجه به شرایط و جمعیت آن زمان، آب را به این نحو تقسیم کرد اما اکنون با توجه به شرایط زمان و جمعیت، باید در نحوه تقسیم بندی آب از شیوه های جدید استفاده کنیم به خصوص در زمینه آب کشاورزی که باید شیوه های نوین در بحث آبیاری مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: عرض رودخانه در طول مسیر، درختانی که در مسیر رودخانه کاشته شده، سرکشی و دقت نکردن در بحث میراب ها، استفاده نکردن از تکنولوژی های جدید در بستر رودخانه، ساختن خانه در مسیر رودخانه، از جمله مواردی است که به دور از کوتاهی دولت، باعث اتلاف آب به دست خود ما شده است.

وی با اشاره به گردشگری بودن شهر اصفهان و استفاده بهینه از رودخانه زاینده رود برای جذب گردشگر، بیان کرد: قسمتی از بستر رودخانه در شهر واقع شده است و این همت و تلاش مسؤولین را برای ایجاد کارهای هنری می طلبد که با توجه به آگاهی از این گونه کارها متاسفانه صورت نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، این گونه اتلاف آب را یکی از راه های کفران نعمت الهی برشمرد و گفت: شکرگزاری یعنی درست مصرف کردن و همین نحوه مصرف کردن خودش شکرگزاری است، که اگر فهم نگهداری و بهره مندی از نعمت را نداشته باشیم، باعث کفران نعمت خداوند است، و همین اتلاف آب یکی از کفران های الهی است

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.