سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

نشست مدیران شهرهای آبادان وخرمشهر در منطقه آزاد اروند

نشست مشترک مدیران حوزه‌های شهری شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، نشست مقدماتی بررسی طرح جامع تفصیلی منطقه آزاد اروند، با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی، معاون فنی و زیربنایی سازمان و شهرداران شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و مینوشهر در سالن کنفرانس سازمان برگزار شد.

مدیر منطقه آزاد اروند گفت: طرح جامع تفصیلی این سازمان، جریانی چند بُعدی از توسعه و رشد اقتصادی را در بر می‌گیرد که در آن همه ابعاد توسعه تعریف شده است و همچنین یک افق و چشم‌اندازی بلند مدت برای توسعه همه جانبه همگام با سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور جمهوری اسلامی ایران را برای آبادان، خرمشهر و مینو شهر ترسیم می‌کند.

اسماعیل زمانی اتصریح کرد: امروزه دنیا با تکیه بر جریان اقتصاد بازار آزاد و توسعه، زمینه‌های تجارت آزاد و داد و ستدهای بیرونی با تکیه بر استراتژی رشد برون نگر، به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است که همه این عوامل در سایه وجود یک مدیریت برنامه‌ریزی شده و هدفمند و براساس استانداردهای علمی است و ما نیز همگام با روند رشد توسعه در مناطق توسعه یافته لازم است قدم‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را برداریم. اصلاح زیرساخت‌های لازم و تعریف مناطق جدید رشد و توسعه‌ای در اروند برای تحقق این امر از اصول اولیه طرح جامع است.

وی افزود: در این میان، توجه به زیرساخت‌های عمرانی و شهری ضروری و با اهمیت بسیار بالا است. چرا که توسعه شهری، در منطقه آزاد اروند یک راهبرد ملی است وتبدیل منطقه آزاد اروند به کلان شهر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین استراتژی‌های ما در این میان است.

منطقه آزاد اروند با قابلیت مهاجرت پذیری، توانایی صنعتی و تجاری خود، توانایی و ظرفیت تبدیل به این نقطه را دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان گفت: استراتژی رشد جمعیت در راستای رسیدن به سطح مطلوب درآمد و تحرک چرخه اقتصاد و اشتغال است چرا که لازمه استفاده و بهره‌وری از منابع غیر انسانی و ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد اروند، توسعه اجتماعی و رشد جمعیت است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.