سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

تولید۵۳ هزار تن گوشت مرغ تا پایان سال در لرستان

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال، ۵۳ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفرپورافزود: 630 واحد مرغ گوشتی دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت تولید 12.5 میلیون قطعه در دوره در استان لرستان وجود دارد.

وی ظرفیت تولید سالیانه مرغ در لرستان را 80 هزار تن دانست و افزود: استان لرستان از نظر تولید گوشت مرغ در کشور رتبه یازدهم را دارد.

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال، 53 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تولید گوشت مرغ در 2 سال گذشته در استان، افزود: 10 تا 12 هزار تن از گوشت مرغ تولید شده در لرستان، مازاد بر نیاز استان است که عمدتاً این تولیدات مازاد به مصرف استان‌های همجوار می‌رسد.

جعفرپور گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور و به تبع در استان، پرداخت تسهیلات و صدور مجوز برای احداث واحدهای پرورش مرغ گوشتی جدید، از نیمه دوم سال 93، ممنوع شده است.

وی افزود: به‌منظور افزایش صادرات تولیدات مازاد لرستان در بخش گوشت مرغ، زنجیره تولید گوشت مرغ در حال شکل‌گیری است که در این راستا، به بهبود کیفیت تولیدات از طریق تجهیز و بهبود کشتارگاه‌ها پرداخته می‌شود.

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی لرستان با بیان اینکه اکنون 10 واحد کشتارگاه فعال در سطح استان داریم، گفت: کیفیت کنونی کشتار مرغ خوب است اما برای صادرات کافی نیست که کیفی کردن کشتار در راستای افزایش صادرات، یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی است زیرا مرغ‌های صادراتی باید ضمن برخورداری از استانداردهای لازم، قیمتی رقابت‌پذیر نیز در بازار هدف داشته باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، مرغ ، لرستان ، امسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.