سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

خراسان رضوی پیشتاز در تامین پزشک خانواده

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، مشکل کمبود پزشک خانواده در مراکز بهداشتی درمانی مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ دکتر حمید رضا بهرامی در مراسم افتتاح برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در مناطق شهری شهرستان قوچان با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، کمبود پزشک خانواده در مناطق زیر پوشش دانشگاه 38 درصد بود خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه پزشک خانواده زیر پوشش دانشگاه دارای پزشک بوده و کمبود در این زمینه به کمتر از 4 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه جهانی تا پایان سال 2016 تمامی کشورها باید برنامه پوشش سلامت برای همگان با محوریت ارائه خدمات جامع با رویکرد پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و حفاظت مالی از بیماران را به اجرا در آورند اظهار داشت: این برنامه با حمایت مسئولان بلند پایه کشور و همت و برنامه ریزی هوشمندانه وزیر بهداشت از سال گذشته و پیش از برنامه جهانی در قالب برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اجرایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نخستین گام در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، ارتقاء خدمات در حوزه برنامه پزشک خانواده مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر بود اظهار داشت: این برنامه در حال حاضر در تمامی مراکز مجری برنامه پزشک خانواده در حال اجراست و به جمعیت زیر پوشش خود خدمات ارائه می دهد.

دکتر بهرامی دسترسی ساکنان مناطق محروم به خدمات مناسب را بزرگترین دستاورد برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات فعال به ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد یکی دیگر از اقدامات مهمی بود که در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مشهد مقدس با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین بیشترین میزان را در این زمینه در سطح کشور داراست خاطر نشان کرد: این برنامه از اردیبهشت سال جاری در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد به عنوان نخستین دانشگاه کشور آغاز و تمامی جمعیت این مناطق را زیر پوشش قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر را مرحله سوم این برنامه عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه خدمات از شکل نیمه فعال به شکل کاملا فعال و با رویکرد پیشگیری از بیماری های غیر واگیر درآمده است.

انتهای پیام/ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.