سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری در خلخال

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری درخلخال با هدف ارتقاء تولید شیر و درآمدزایی با تکنولوژی مدرن روز دنیا با جدیت دنبال می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی افزود: در اجرای این پروژه با بهره گیری از شیوه های نوین پرورش بز و به کارگیری مدیریت پرورش متناسب با شرایط اقلیمی و اکوسیستم منطقه خلخال زمینه اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری فراهم گردیده است تا با بهره گیری از بزهای دارای ظرفیت ژنتیکی تولیدشیر بالا شاهد ارتقای تولیدات و محصولات واحدهای پرورش بز در مناطق مستعد استان و همچنین ارتقای درآمد پرورش دهندگان باشیم.

وی گفت: در اجرای پروژه ی تولید نژاد ترکیبی بز شیری از اسپرم بزهای نژاد شیری خارجی آلپاین به عنوان پایه پدری و از بز بومی خلخالی به عنوان پایه مادری استفاده شده است اجرای این پروژه باعث ارتقای تولیدشیر در واحدهای پرورش بز و نیز ارتقای درآمد پرورش دهندگان خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون این پروژه به همت کارشناسان مدیریت امور دام این معاونت به ظرفیت 500 راس در بخش هشتجین شهرستان خلخال در مرحله اجرا می باشد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، پروژه ، تولید ، بز ، شیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.