سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

افزایش سهم اعتبارات بخش کشاورزی کردستان

افزایش سهم اعتبارات بخش کشاورزی کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواستار افزایش سهم اعتبارات بخش کشاورزی استان از ۸.۸ درصد اعتبارات استانی به ۲۰ درصد شد.

به گزارش خبر نگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  از  سنندج،کریم ذوالفقاری گفت: در جلسه شورای برنامه ریزی استان به ارائه گزارشی از وضعیت موجود بخش کشاورزی و انتظارات و خواسته ها لازم برای توسعه این بخش پرداخت و گفت: با توجه به سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال موجود در این بخش  خواهان افزایش سهم اعتبارات استانی بخش کشاروزی از 8.8 درصد به 20 درصد هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه 27 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، عنوان کرد: ۱۵ و نیم درصد ارزش افزوده استان هم مربوط به بخش کشاورزی است بنابراین انتظار می رود اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص داده شود.
                                 
وی با بیان اینکه تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان 113 هزار و 630 نفر است، بیان کرد: وسعت اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 240 هزار هکتار است که 10 درصد آن آبی و مابقی دیم است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان وسعت مراتع و جنگل های استان را به ترتیب یک میلیون و 414 هزار هکتار و 374 هزار هکتار ذکر کرد.
 
ذوالفقاری اظهارداشت: مجموع تولیدات سالیانه بخش کشاورزی استان 2 میلیون و 200 هزار تن است که 240 هزار تن آن تولیدات باغی و یک میلیون و 627 هزارتن هم مربوط به زراعی است.
 
وی ادامه داد: 20 درصد تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان قروه است و این شهرستان از این لحاظ در استان حائز رتبه نخست است.
 
وی عنوان کرد: دهگلان با ۱۸ و هفت دهم درصد، سقز با ۱۳ و سه دهم درصد و بیجار با ۱۰ و چهار دهم درصد کل تولیدات کشاورزی استان رتبه های دوم تا چهارم را در سطح استان دارند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: براساس نتایج سرشماری سال 93 بهره برداران بخش کشاورزی استان در سطح حدود 164 هزار واحد بهره برداری مشغول به فعالیت هستند.

پایان پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.