مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سقز گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 18 میلیارد و 624 میلیون و 840 هزار ریال زکات از روستاهای این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،فاروق محمودی با بیان اینکه این میزان زکات از شهر سقز و 270 روستا در این شهرستان جمع آوری شده است، گفت: از محل این زکات 10 جهیزیه به ارزش 180 میلیون ریال تهیه شده و هزینه درمان چهار نفر مستمند به مبلغ 470 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: از محل زکات جمع آوری شده همچنین هزینه تحصیل شش نفر نیازمند نیز به ارزش 315 میلیون و 800 هزار ریال پرداخت و در راستای آماده سازی 19 واحد مکسن محرومان اقدام شده که هزینه ای بیش از دو میلیارد و 815 میلیون ریال هزینه شده است.

محمودی در تشریح هزینه زکات جمع آوری شده بیان کرد: بخشی دیگر از این مبلغ زکات، صرف محرومان و مستحقان و ایجاد طرح های با منفعت عمومی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سقزگفت: روند جمع آوری زکات در سقز به دلیل فعالیت خوب عاملان و عمل مردم متدین شهرستان به این فریضه همواره روند مطلوبی داشته است تا جایی که امسال پیش بینی می شود 30 میلیارد ریال زکات جمع آوری شود.

محمودی با بیان اینکه کمیته امداد سقز در زکات فطریه و سامانه زکات ادارات، رتبه اول را در سطح ادارات استان کسب کرده است عنوان کرد: این امر، نشانه فعالیت مناسب عاملان زکات و عمل مردم مومن شهرستان سقز به این فریضه الهی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.