سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قیمت تجهیزات پزشکی با رفع تحریم‌ها

مدیر کل روابط نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی از سهم 5 هزار میلیاردی تجهیزات پزشکی در بازار خبر داد و گفت: رفع تحریم‌ها می‌تواند موجب کاهش قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی شود.

سید حسین صفوی مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سهم تجهیزات پزشکی در بازار ایران گفت: تجهیزات پزشکی موجود در بازار حدود 4 تا 5 هزار میلیارد تومان ارزش دارد که حدود یک سوم آن را تولیدات داخلی و دو سوم آن را واردات تامین می‌کند که نسبت‌ها از لحاظ ارزشی ذکر شده است و از لحاظ تعداد تجهیزات موجود در بازار صادق نیست. 

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی کالاها به دو دسته ارزان و گران قیمت تقسیم می‌شوند. کالاهای گران قیمت که در حال حاضر امکان تولید آنها در کشور وجود ندارد و ارزش بالایی دارند اغلب به صورت وارداتی هستند و کالاهای ارزان قیمت در بازار با تولید داخل تامین می‌گردد.

وی در ادامه گفت: سیاست وزارت بهداشت تنظیم و تعدیل قیمت‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی است که همزمان با شروع طرح تحول سلامت با اقداماتی که صورت گرفت شاهد کاهش 70 درصدی قیمت برخی از کالاها بودیم علاوه بر این سیاست‌های حمایت‌ از تولید کنندگان داخلی نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

صفوی در خصوص اثرات تحریم در قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی عنوان کرد: تحریم‌ها در تامین تجهیزات و ملزومات تاثیری نداشته است اما رفع تحریم‌ها در قیمت تجهیزات می‌تواند بسیار موثر باشد در سخت‌ترین زمان‌ها نیز ما مشکلی بابت کمبود تجهیزات پزشکی نداشته‌ایم‌.
 
وی خاطر نشان کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها و ارتباط موثر کشور با سایر کشورها و کمپانی‌های سازنده هزینه تولید تجهیزات و تامین مواد اولیه کاهش می‌یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.