سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

زیرساخت های امداد جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه است

رئیس مرکز حوادث فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت های امداد و نجات جاده ای این استان نیازمند توسعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلال پوران فرد افزود: افزایش پایگاه های فوریت های پزشکی درجاده های فرعی، تامین نیروی انسانی برای پایگاه های امداد جاده ای آماده بهره برداری، تجهیز این پایگاه ها به وسایل پزشکی و نوسازی ناوگان آمبولانس فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: پوشش امدادی جاده های اصلی کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است اما نیمی از جاده های فرعی این استان فاقد پایگاه های امداد و نجات جاده هستند که با توجه به اهمیت زمان در نجات برخی بیماران احداث پایگاه های امداد جاده ای در این مناطق اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به این که سه پایگاه امداد جاده ای در شهرستان های گچساران، باشت و یاسوج آماده بهره برداری است، تصریح کرد: تامین نشدن نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی این پایگاه ها بهره برداری از آنها را به تاخیر انداخته است.

پوران فرد ابراز کرد: 35 پایگاه امداد و نجات فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد 40 دستگاه آمبولانس و 246 امدادگر دارد.

وی بیان اینکه هفت پایگاه امداد و نجات جاده ای دو سال گذشته تاکنون در این استان بهره برداری شده است، ابراز کرد: 23 پایگاه امداد و نجات جاده ای و 12 پایگاه شهری در این استان فعالیت می کند.

وی گفت: میانگین رسیدن امدادگر بر بالین بیمار این استان در مراکز بین جاده ای هفت تا هشت دقیقه است.

پوران فرد از تصویب 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای برای تقویت زیرساخت های امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: پنج پایگاه امداد و نجات این استان تا پایان سال 95 بهره برداری خواهد شد.

پوران فرد بیان کرد: تامین 18 دستگاه آمبولانس از برنامه های فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است که بخشی از آن وارد استان شده و تا پایان سال توزیع می شوند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با افزوده شده این تعداد آمبولانس آمار آمبولانس های نو این استان به 55درصد خواهد رسید.

وی گفت: امسال شش دستگاه شوک داخل آمبولانس به تجهیزات فوریت های پزشکی این استان افزوده شده است که 12 دستگاه شوک دیگر مورد نیاز پایگاه های امداد و نجات است.

وی افزود: حوادث جاده ای 9 ماهه نخست امسال در کهگیلویه و بویراحمد بیش از چهارهزار و 700 نفر مجروح و 75 قربانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این مدت نیروهای اورژانس بیش از 21 هزار ماموریت را انجام دادند.

کهگیلویه و بویراحمد 700 هزار نفر جمعیت دارد

انتهای پیام /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.