رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب احداث 12 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برای تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلال پوران‌فرد افزود : اورژانس 115 استان در بحث تجهیزات اقدامات خوبی انجام داده و در حال حاضر پایگاهی که فاقد تجهیزات باشد در استان وجود ندارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌روزرسانی دستگاه‌های مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد و آموزش پرسنل از اقدامات مهم این مرکز است که جای تقدیر و تشکر از مرکز آموزش حوادث دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از آمبولانس‌های این مرکز فرسوده است، بیان کرد: وجود آمبولانس‌های استاندارد برای کوتاه کردن مدت زمان رسیدن امدادگران به حادثه‌دیدگان ضروری است و این نیاز به همکاری مسئولان دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار این استان اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار در استان تا پایان سال 92، 28 پایگاه بود و در دو سال اخیر هفت پایگاه اضافه شده و این تعداد به 35 پایگاه رسیده است.

پوران‌فرد از تصویب احداث 12 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برای تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: دو پایگاه آماده افتتاح در شهرستان‌های باشت و گچساران را داریم که با تأمین نیروی انسانی به زودی شاهد راه‌اندازی این پایگاه‌ها خواهیم بود.

این مسئول افزود: در حال حاضر راه‌های اصلی استان صد درصد زیر پوشش مرکز فوریت‌های پزشکی قرار دارند ولی تنها 60 درصد از راه‌های فرعی را پوشش می‌دهد که با راه‌اندازی این 12 پایگاه کل راه‌های استان زیر پوشش جاده‌ای اورژانس قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین نیروی انسانی و تجهیزات تا پایان سال 95 حداقل پنج پایگاه به تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار استان افزوده خواهد شد.

پوران‌فرد با اشاره به زنگ‌خوری‌های مرکز 115 استان افزود: در واقع این مشکل  را در کل کشور داریم که متأسفانه در استان ما بیشتر از آمار کشوری است.  

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته تعداد مراجعین، مصدومین، مسمومیت‌ها و فوتی‌ها افزایش یافته است و این نشان از نیاز مردم به اورژانس 115 در استان دارد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: احداث ، امداد ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.