سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوابیه بنیاد شعر و ادبیات داستانی به منتقد جایزه جلال آل احمد

بنیاد شعر و ادبیات داستانی تا زمانی که منتقدان جایزه جلال آل احمد به اجماع نرسند، بحث ضعف ساختار و روایت رمان منتخب این جایزه را بررسی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تاسیس «شورای نگهبان جایزه جلال آل احمد» پیشنهادی است که علی‌اکبر والایی، نویسنده آن را با هدف حراست از جایگاه بزرگترین جایزه ادبی کشور مطرح کرده است.

بنا بر این گزارش، والایی ادعا کرده است که در دوره اخیر انتخاب کتاب سال جایزه جلال آل احمد، با اراده داوران جشنواره در بخش رمان، در نهایت اثری انتخاب شده است که ویژگی‌های فنی یک اثر داستانی را ندارد.

هم اکنون ما با توجه به اینکه بنیاد شعر و ادبیات داستانی مجری برگزاری دوره‌های اخیر جایزه جلال آل احمد بوده، به سراغ مدیر عامل این بنیاد رفته‌ایم تا جویای واکنش دست‌اندرکاران بزرگترین جایزه ادبی کشور نسبت به ادعای والایی باشیم.

مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به ادعای نقادانه علی‌اکبر والایی و طرح پیشنهاد تاسیس شورای نگهبان جایزه جلال آل احمد، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما در خصوص پیشنهاد تاسیس شورای نگهبان جایزه جلال نظری نداریم؛ زیرا این جایزه را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است و ما فقط مجری آن هستیم.

وی افزود: درباره ادعای نبود ویژگی‌های فنی یک اثر داستانی در رمان منتخب دوره اخیر جایزه جلال آل احمد هم باید بگویم که ما به عنوان مجریان برگزاری این جایزه سعه صدر داریم و نقد والایی را شنیدیم.

مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی اظهار داشت: یک منتقد نقدی از جایزه جلال آل احمد ارائه داده که هنوز اجماعی درباره آن وجود ندارد؛ البته در زمانی که اجماعی در این زمینه ایجاد شود ما به بررسی نقد مطرح شده می‌پردازیم.

یادآور می شود که جایزه جلال آل احمد یکی از بزرگترین جوایز ادبی کشور بوده که به تازگی عهده‌دار انتخاب کتاب سال حوزه داستان هم شده است.

خاطرنشان می‌شود که برگزاری این جایزه همواره حواشی متعددی داشته است.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.