سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در تاثیر متقابل رفتارهای اجتماعی

اجتماعی بودن نحوه‌ زندگی انسان‌ها باعث می‌شود که افکار، گفتار و کردارشان بر دیگران اثر داشته باشد.

حجت الاسلام حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه فلسفه امر به معروف ونهی از منکر اصلاح امور مردم است اظهار داشت: از آنجایی که زندگی انسان اجتماعی است، باید از رفتارهای زشت و ناشایست که آسیب‌زا هستند،جلوگیری کنیم.
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از پیشینه‌ای به قدرت انسان برخوردار است هدف بعثت انبیاء الهی نیز دعوت مردم به خیر،صلاح،توحید و باز داشتن آن‌ها از پیروی طاغوت بوده است.
 
رحمانی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای انجام شود که موجب وارد آمدن خدشه به شخصیت کسی نشده و با نرمی گفتار و بیان مودبانه،تاثیر چند برابری داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: جامعه انسانی ضمن اینکه از تک تک افراد تشکیل شده اما به صورت  مجموعی یک حقیقت واحد را تشکیل می‌دهند بناراین نسبت به همه حرکات مسئولیت داریم.
 
این کارشناس مذهبی افزود: اگر یکی از افراد جامعه انسانی شروع به رفتارهای اشتباه و ناشایستی کند که برای خود یا دیگران آسیب‌زا باشد،برهمه انسان‌های دیگر لازم است او را از این کار باز دارد.
 
این کارشناس مذهبی در پایان گفت: پیامبراکرم(ص) جامعه انسانی را به گروهی که سوارکشتی هستند تشبیه فرموده‌اند، هیچ کسی نمی‌تواند مدعی شود که من فقط محل نشستن خودم را سوراخ می‌کنم و کاری به دیگران ندارم چون با آسیب دیدن هر نقطه از کشتی،آب وارد کشتی شده و همه را از بین خواهد برد.

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.