سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وام 25 میلیونی خودرو تکرار می شود؟

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام ۲۵ میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام ۲۵ میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

بازار خودرو از ابتدای سال سایه سنگین رکود را به خود دیده و آنگونه که کارشناسان بازار خودرو می‌گویند این رکود تا پایان سال مهمان بازار خودرو خواهد بود. بر اساس نگاه کارشناسان مردم به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی تقاضایی برای خرید خودرو تا پایان سال نخواهند داشت.

علیرضا پورحسنی با اشاره به عوامل رکود در بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت در بازار خودرو نامناسب است و خودروسازان باید در راستای تحریک تقاضا در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات یاری کنند.

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه نارضایتی مردم از کیفیت پایین خودروها و شرایط نامناسب اقتصادی مردم بازار خودرو را به رکود برده، گفت: خودروسازان می‌توانند در کوتاه‌‌مدت با اجرای طرح‌هایی مشابه به وام ۲۵ میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند و در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات‌شان همت کنند.

او با اشاره به اجرای طرح وام ۲۵ میلیون تومانی و تاثیر آن روی بازار خودرو گفت: اجرای طرح این وام برای شرکت‌ها و کارخانجات خوب بود و خودروهایی که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند به فروش رفتند. اما نقش دولت برای خروج از رکود این صنعت می‌تواند این باشد که تلاش شود خودرو از حالت کالای جانبی خارج شده و به تدریج به صورت یک کالای مصرفی در بیاید.

پورحسنی در خصوص چشم‌انداز بازار خودرو در سال ۹۵ عنوان کرد: در مورد بازار خودرو در سال ۹۵ باید چند عامل را در نظر گرفت. اول اینکه کیفیت بالای خودروها تاثیر مستفیمی در بازار فروش خودروها دارد که بهتر است خودروسازان این موضوع را در برنامه تولید خود لحاظ کنند. عامل بعدی و مهم در قیمت خودرو نوسانات ارزی است که به صورت مستقیم روی قیمت خودرو تاثیرگذار است. عامل سوم قوانین دولتی حاکم بر قیمت تمام شده خودرو از جمله تغییرات تعرفه گمرکی یا هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه است.

منبع: اقتصاد نیوز
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۶ دی ۱۳۹۴
بجای فروش ماشین های قراضه فکری بحال جوانا بکنید. به فکر وام ازدواج هم باشید نه فقظ به فکر سود خودتان.m
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۴
هرکی خریده کاملا پشیمانه
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
ماشینهای جدید وارداتی ویا منتاژی همه بالای 50 میلیونه اکثر ما ها بعلت وضع مالی توان خرید اونارونداریم ودر رنج قیمت 20 تا 35 هیمین خودروها را باید بخریم پس دل به ارزون شدن نبندیم وضع همینه چاره نیست واقعت رو قبول کنیم البته خودروهای داخلی هم اگر ما درست استفاده کنیم خوبن انشاله خودرو سازها هم کیفیت رو بالا ببرن تا باهم بسازیم انشالله
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
همه تون میگید خودروها قیمت شون بالاست و کیفیت ندارن بعد همین شماها میرید پراید بیست میلیونی رو میخرید32میلیون همه تون حرفه مفت میزنید..
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قیمتو بیارید پایین اگه واقعا نگران مردمید
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قیمتو بیارید پایین اگه واقعا نگران مردمید
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قیمتو بیارید پایین اگه واقعا نگران مردمید
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
سلام من یک سمند دارم در یکماه گذشته نزدیک چهار ملیون خرجش کردم . حدود هفتاد هزار کیلومتر راه رفته و بسیار مراقبش بودم مکانیک گفت تو تقصیری نداشتی البته مبلغ زیادی بابت کامپیوترش که دزدیده شده بود دادمخواهش میکنم از خودرو سازان فکری به حال مردم کنند.
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
با توجه به لغو تحریم ها بهتره قیمت رو کاهش بدن.هرچند باب میل بعضیا نیست
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
ینی فقط تو خودرو سازی رکود هست رکود کل مملکتو گرفته
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۴
منکه از وام 25ملیونی قبلی استفاده کردم و الان نزدیک سه ماه است هنوز ماشینی بهم ندادن و قسط اول ماشین ک قرار شد شش ماهه بشه با ندادن ماشین الان دیگه شد سه ماهه
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۴
وام ازدواج کنن 25 ت
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
من نمیدونم وامی رو که بانکها به خودروسازها میدن چرا نرخ سود رو خودروساز تعیین میکنه
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
به نظرم كيفيت خودروهاي داخلي انقد بد نيس كه تو بوق و كرنا ميكنيد...قيمت خودرو هم نسبت به تقاضايي كه توو كشور هست منطقيه...فرض كنيد برايد بشه هفت هشت ميليون تومن ده سال بيش اونوقت بجه مدرسه اي ها هم تو كوجه و محلشون بجاي دوجرخه ازش استفاده ميكنن!
به نظرم فرهنك استفاده از خودرو شخصي بايد عوض شه... شهروندها توو ساعات شلوغه و اوج ترافيك و حداقل مقدور از وسايل نقليه عمومي استفاده كنن...اينجوري هواي باك خواهيم داشت و ريه سالم! دو تا مورد هم هرجي كرونتر شه بهتره ....سوخت و دخانيات
واسلام
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
با سلام، من یک پیشنهاد دارم برای کمک به خودرو سازان عزیز، این کمک به این صورت که دولت اون وام 3 میلیونی ازدواج که به جوان ها می داد رو بده به خودروساز ها.چون اون سه میلیون به درد جانان میهن عزیزم نمیخوره.بلکم با این کار خودروسازها خوشحال بشن.
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
از فرداست که خودروسازها رو این نکته هم تمرکز کنن
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۴
همیشه خودروساز پس مردم!؟ مردم فقط باید بخرن چون ماشیناشون فروش نرفته
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آقایان نخرید پشیمان میشید از اونایی که خریدن بپرسید
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
چقدر اینا دیگه پر رو هستند
به جوان هایی که میخوان ازدواج کنن کمک کنید
ازدواج مهمتره یا خودرو؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ دی ۱۳۹۴
وا مصیبتا...!
با کدام جاده و کدام خیابان و ریه مردم؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
آقای کارشناس 75 میلیون نفر میگن قیمت خودرو باید بیاد پایین . اگر خودرو سازها قیمت رو بیارن پایین دیگه مردم مجبور نیستن ماشینهای 40 سال پیش رو سوار بشن . با ماشین صفر هم مصرف سوخت میاد پایین هم آلودگی هوا .
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۴
من یکی از آن هستم که از وام استفاده کردم یک تیبا به من از روی ناچاری 32میلیون تمام شد خانه خراب شدم علت بر این که کیفیت خیلی پایین است و گارانتی را طوری کاری کردن به نوعی می شه گفت کلک به مشتری است نمایندگیها یا می گن قطعه نداریم یا باید منتظر بمانی درخواست کنیم قطعه بیاد صاحب خودرو مجبور می شه بره به بازار آزاد تعمیر کنه یعنی گارانتی بی معنی است باید یک 10 میلیونی حرج کنید شاید ماشینتان به ماشینها شباهت داشته باشه می خواهید خانه خراب شوید برید ماشین برخرید
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۴
حقته . بایدهم خانه خراب شوی . کی بتو گفته بری ماشین بگیری با وضعیت اقتصادی
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
به جای اینکه انقدر محصولات بی کیفیت بسازید
کیفیت محصولاتتون رو ببرید بالا تا صادرات هم داشته باشید واسه کشور های دیگه
کیفیت خودرو ها انقدر پایینه که مردم داخل هم رغبتی به خرید خودرو های داخل ندارن چه برسه خارجی ها

هر وقت کیفیت خودرو ها بره بالا و بازار رقابتی بشه اونوقت دیگه هیچ خودرویی تو انبار نمیمونه

حالا خودروساز ها انتخاب کنن

یه کار دیگه هم میشه کرد اونم اینه که محصولات فعلی خودروسازها رو با همین کیفیت اما نصف قیمت که همون قیمت واقعی خودرو ها است بفروشن
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قسطی بفروشن
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
مردم مگه گوشت قربونين؟ ماشين كالاي مصرفي نيست كالاي الان من فكر مي كنم تو ايران همه ديگه ماشين دارند اين آقاي كارشناس بهتره نياز بازارو كارشناسي كنه نه جيب مردم را بهتر است به جاي وام دادن و تحريك مردم براي خريد به فكر جايگزيني خودرو هاي فرسوده باشيد
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ دی ۱۳۹۴
جالبه تقاص ندانم کاریه خودروسازان و کیفیت پایین محصولات رو دولت باید بده...با برداشته شدن تحریمها خودروها باید به قیمتهای سال نود برگردند وگرنه خریدی در کار نیست...درضمن خودروساز محترم وام 25 میلیونی فقط یه بار بود ابنطور نیست که هروقت تقی به توقی خورد انتظار تسهیلات از دولت داشت...دولت به حد کافی به بانک مرکزی بدهکار هست...