سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت بخش مرور جشنواره مساله چندان مهمی نیست

کارگردان نمایش «سال ثانیه» اتفاق افزایش ظرفیت بخش مرور را مساله مهمی ندانست و تبعیضی برای آن قائل نشد.

حمید پورآذری کارگردان نمایش «سال ثانیه» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر مهمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: ده نفر را از گروه انتخاب کرده و شروع به شکل‌گیری تمرین‌ها، بداهه‌نوازی‌ها کردیم تا متن به صورت کامل شکل بگیرد. نمایش «سال ثانیه‌ها» به مدت 55 شب روی صحنه رفت و که در طی این مدت دستخوش تغییراتی شد.

وی افزود: داستان ده دختری است که در یک جا جمع شده‌اند و اساسا داستان به معنای واقعی آن وجود ندارد و هر مسئله‌ای را که دارد روایت می‌کند به جای آنکه کلیت باشد، جزئیات بیشتر نمایش داده می‌شود.

پورآذری در رابطه با نقطه ضعف جشنواره فجر عنوان کرد: مشکل بی‌پولی همیشه در تئاتر وجود داشته که جشنواره هم از آن غافل شد. همچنین عدم مدیریت ثابت و تغییر هر ساله آن یکی از دیگر از عوامل ضعف در تئاتر جشنواره است.

وی افزود: اگر حداقل هر سه سال یکبار دبیران تعویض شوند، می‌توان به اتفاقات خوب امیدوار بود و رخدادهای کارسازی را دید. زیرا یک شبه نمی‌توان کل مسیر و روند را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش بخش مرور مساله چندان مهمی نیست، اذعان کرد: در  بسیاری از کشورهای دیگر ملاک انتخاب نمایش‌ها تازه بودن آثار نیست؛ بلکه از نمایش‌هایی که آزمون و خطای خود را انجام داده‌اند استفاده می‌کنند و برایشان رویکرد موجود در بطن اثر مهم است.

گفتنی است؛ نمایش «سال ثانیه» به کارگردانی حمید پورآذری از گروه تئاتر پاپتی‌ها منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر، در بخش مهمان روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.