سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد بخش خصوصی برای تشکیل کمیته‌ای اقتصادی پس از برجام

عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که کمیته‌ای از نمایندگان دولت و بخش خصوصی با اختیار تام برای رفع مشکلات اقتصاد پس از برجام تشکیل شود.

محمدرضا نجفی منش عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرایی شدن برجام در چند روز آینده گفت: تنها 30 درصد از مشکلات اقتصاد به تحریم‌ها و اجرای برجام مرتبط است و 70 درصد مشکلات اقتصاد مربوط به مسائل داخلی است.

وی افزود: همان‌طور که دولت یک تیم مذاکره کننده تشکیل داد تا به این مرحله از برجام دست یافت باید برای حل مشکلات اقتصاد یک تیم داخلی تشکیل دهد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران تاکید کرد: این تیم باید متشکل از نمایندگان دولت و بخش خصوصی باشد و دولت باید به این تیم اختیار تام بدهد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود گفت: مشکلات مالی و بانکی و مسائل مربوط به نرخ ارز و نرخ بهره و قیمت گذاری و دولتی بودن اقتصاد از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نجفی منش به این نکته نیز اشاره کرد که اگر تیم تشکیل شده برای رفع مسائل  داخلی اختیار کافی نداشته باشد هیچ مشکلی حل نخواهد شد چرا که سازمان‌هایی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها مانند سابق به کار خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: این کمیته برای حل مسائل اقتصادی باید از طرف رئیس جمهور با معاون وی تشکیل شود.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ دی ۱۳۹۴
مسائل بخش خصوصی ازجمله حقوق کارکنان بایدتوسط بیمه حل شود.بخش خصوصی میتوانددستمزدراثابت نگه داردولی سالانه حق بیمه کارکنان خودرابه میزان تورم افزایش دهدودرکنارآن سبدکالاماهانه به کارکنان خودبدهد