سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افتتاح مرکز درمان و کاهش آسیب زنان

باکمک دونیکوکار کرمانی مرکز درمان و کاهش آسیب زنان در این شهر به بهره برداری رسید.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: برای راه اندازی این مرکز با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع، دو خیر ۴۰۰ میلیون تومان طی کمتر از ۴ ماه هزینه کرده اند که در حال حاضر ۳۰ نفر در آن نگهداری می شوند.

حسین چناریان با ابراز تاسف از آمار زنان معتاد و آسیب دیده خیابانی و بدون اشاره به تعداد آنان در استان کرمان افزود: با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ساماندهی زنان آسیب دیده طرح پژوهشی در دست اجراست تا با تشخیص نوع آسیب، علت آن و اجرای طرح غربالگری و سطح بندی زنان خیابانی ،آسیب دیدگان در این مرکز درمان شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر درمان زنان معتاد و آسیب دیده خیابانی، اشتغالزایی و توانمند سازی آنان اهمیت دارد و لازمست با ایجاد گرمخانه هایی در شهر کرمان آنان جمع آوری و به این مکان منتقل شوند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هم با تشکر از دست اند کاران ایجاد مرکز درمان و کاهش آسیب زنان در کرمان گفت: هرچند با مشارکت اجتماعی مردم برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و درمان معتادان اقدامات موثری صورت گرفته است اما به کمک و مشارکت خیران و مردم برای درمان معتادان بیش از پیش نیاز مندیم.

علیرضاجزینی افزود: برای نمونه، در برخی استان ها مجمع خیرین برای پیشگیری از اعتیاد راه اندازی شده که در این استان هم باید ایجاد شود.

وی با اشاره به سیاست ابلاغی برنامه ی ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی معتادان یعنی هر سال ۵ درصد، تأکید کرد: البته پیشگیری باید در اولویت باشد و این کمک مردم را می طلبد.
جزینی با تاکید بر توانمند سازی و اسکان بهبود یافتگان از اعتیاد خاطرنشان کرو: بطور نمونه در تهران مرکزی برای نگهداری ودرمان ۴۰۰معتاد راه اندازی شده که استمرار درمان اشتغالزایی و اسکان بعد از درمان را در دستورکار دارد که اینگونه مراکز باید در همه ی استانها ایجاد شود.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: افتتاح ، مرکز ، درمان ، آسیب ، زنان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.