سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

پژوهش های دانشگاهی در خدمت تولید باشند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: پژوهش های دانشگاهی باید به صورت کاربردی پیگیری و در بخش تولید داخلی به کار گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عرب باغی در نخستین جشنواره پژوهش های برتر ارس افزود: در همین راستا پژوهش های کاربردی باید در رویکرد مراکز آموزشی لحاظ شود.

وی گفت: استفاده از منابع انسانی خلاق و کارآمد در کنار آموزش و تحقیق می تواند در توسعه صنعتی کشور نقش قابل توجهی داشته باشد و اقتصاد داخلی را متحول کند.

وی توسعه شرکت های دانش بنیان را راهکار مناسبی برای ارتقای سطح کیفی کالاهای تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: موفقیت سرمایه گذاری منوط به بهره مندی از ایده و دانش نوین است.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: فاصله ای که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، عدم اعتماد صنعت گران به دانشگاه را نشان می دهد.

وی افزود: صنایع برای رشد و توسعه روز افزون ناگزیر از تخصص گرایی و انجام مداوم پژوهش و آموزش هستند و این امر جز از طریق ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه ها که از مراکز اصلی پرورش نیروی متخصص هر جامعه به شمار می روند، امکان پذیر نیست.

عرب باغی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در حمایت از طرح های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه های مستقر در ارس در بین مناطق آزاد هفت گانه کشور رتبه نخست را دارد و در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را داشته است.

مدیر برنامه و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت: نخستین جشنواره پژوهش های برتر ارس با هدف گسترش روحیه تحقیق و پژوهش و جلب مشارکت حداکثری پژوهشگران برگزار شد.

یوسف داداش زاده افزود: با ایجاد فرصت رقابتی سالم بین دانشگاه ها در عرصه های پژوهشی و فن آوری می توانیم به توسعه علمی این مراکز کمک کنیم و شاهد پژوهش های کابردی باشیم.

وی با اشاره به ارسال 30 مقاله و پایان نامه به این جشنواره گفت: پس از بررسی هیات داوران، 10 مقاله و پایان نامه برتر این جشنواره با رویکرد اقتصاد دانش بنیان به عنوان پژوهش های برتر انتخاب شدند.

وی گفت: در این جشنواره از 30 پژوهشگر برتر دانشگاه های مستقر در منطقه آزاد ارس و دانشگاه های آزاد و پیام نور هادیشهر تجلیل شد.

براساس مصوبه سال 1387 هجری شمسی هیات وزیران، محدوده سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به 51 هزار هکتار شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین افزایش یافت؛ پیش از آن نیز طبق مصوبه سال 1384 هجری شمسی این هیات، منطقه آزاد ارس 9 هزار و 700 هکتار مساحت داشته است.

این سازمان دارای یک محدوده متصل در جلفا، یک محدوده منفصل در مرز ارمنستان (نوردوز) و دو محدوده منفصل در شهرستان خداآفرین است. در محدوده متصل این سازمان در جلفا دانشگاه های تبریز و تهران دارای پردیس بین المللی است و در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کنند.
انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.