فرماندار شهرستان سراب گفت: وجود 72 اثر تاریخی ثبتی و 150 اثر تاریخی و گردشگری غیر ثبتی، این شهرستان را به یكی از قطب های گردشگری استان تبدیل كرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛گرشاسبی در جلسه مشترك شورای برنامه ریزی استان و شهرستان سراب با اشاره به ظرفیت های علمی این شهرستان ادامه داد: بیش از چهار هزار و 800 دانشجو در این شهرستان با تدریس بیش از 450 عضو هیات علمی در دانشگاه های شهرستان، مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: سالانه 32 هزار تن محصولات باغی، هشت هزار و 600 تن گوشت،32 هزار تن شیر، دو هزار تن عسل و .. در این شهرستان تولید می شود و در تولید محصولاتی همچون گوشت، این شهرستان توانسته است مقام اول استانی را به خود اختصاص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه 95 پروژه در این شهرستان در حال اجراست گفت: اعتبار مصوب پرو‍ژه های تملك دارایی سرمایه ای در سال 94، در حدود 67 میلیارد ریال بوده است.

فرماندار شهرستان سراب در ادامه به بیان آماری در خصوص عملكرد اداره امور آب شهرستان پرداخت كه از مهمترین آن ها می توان به واگذاری آبگرم اسبفروشان به مدت دو سال از طریق مزایده، واگذاری آبگرم اردها به سرمایه گذار و .. اشاره كرد.

به گفته گرشاسبی، تامین اعتبار لازم جهت ترمیم سد قیصرق به علت نشتی آب از مهم ترین نیازهای جدی شهرستان است چرا كه آب این سد، آب 80 هزار هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان را تامین می كند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.