سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ماراتون امدادی کارکنان درمانی و اورژانس سپیدان

کارکنان بیمارستان امام حسین (ع) سپیدان، در یک روز شاهد مراجعه بیش از 350 مراجعه کننده اورژانسی بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با اعلام این خبر، بر لزوم فراهم آوردن نیازهای بهداشتی و درمانی مسافران در فصل سرما، تاکید کرد.

دكتر "علي اكبر فرخ روز"، در بازید از بیمارستان امام حسین (ع)، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه های اورژانس شهرستان سپیدان، گفت: با توجه فرا رسیدن بارش برف در این شهرستان و به دنبال آن، فعالیت پیست های اسکی، مسافرت های یک روزه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به شهرستان های شمالی استان فارس مانند سپیدان، رونق بیشتری گرفته است.

او با اشاره به برنامه ریزی هایی برای آمادگی کامل و ارایه خدامات بهداشتی و درمانی  به مسافران و گردشگران، افزود: در همین راستا می توان از استقرار تیم پزشک متخصص در بیمارستان امام حسین(ع)، حضور همزمان دو پزشک در اتفاقات و استقرار آمبولانس دوم در این بیمارستان، استقرار تمام کارکنان و آمبولانس های پایگاه های اورژانس در جاده های ارتباطی شهرستان، راه اندازی پایگاه سیار اورژانس در پیست های اسکی، برای پوشش خدمت رسانی به مصدومان احتمالی، یاد کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، به هماهنگی با اورژانس شیراز برای استقرار دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محور ارتباطی شیراز سپیدان، آماده باش تیم نظارت بهداشت محیط با هدف بازرسی از مکان های گردشگری شهرستان، به عنوان دیگر اقدام های انجام شده برای آمادگی تیم حوادث و بحران شبکه بهداشت و درمان سپیدان اشاره کرد.

دکتر فرخ روز ادامه داد: جمعه، هجدهم دی، یکی از پرکارترین، روزهای سال برای کارکنان اورژانس و بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان بود که در این روز، بیش از 350 نفر به بخش اتفاقات بیمارستان امام حسین (ع)، مراجعه کردند.

او اضافه کرد: علاوه بر خدمات تیم های مستقر و سیار در پیست اسکی، خدمت رسانی به دو بیمار بستری، پنج مجروح بر اثر تصادف جاده ای، 60 بیمار با مراجعه سرپایی، در کنار 26 مورد اعزام آمبولانس به محل حادثه، یک مورد جراحی آپاندیس اورژانسی و سه بیمار نیازمند به جراح  مغز و اعصاب به شیراز، از دیگر خدمات انجام شده در این روز بوده است که در مجموع، آمار خدمت رسانی در این روز را در سپیدان، به 350مورد رسانید.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.