سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه اسپانیایی: آل سعود غرق در الکل و مواد مخدر است

روزنامه ال موندو در گزارشی از خاطرات چند خارجی نوشت که افراطی گری و وهابیت رادیکال از ویژگی های عربستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ال موندو به نقل از «گوستاوو» کلمبیایی افزود: اولین صدایی که می شنوید حرکت یک شمشیر در هواست، سپس صدای افتادن یک نارگیل در یک سبد. هر روز با بلند شدن از خواب این صدا در مغزم تکرار می شود.

این روزنامه تصریح کرد: این خاطره دهشتناکی است که 'گوستاوو' از آن جمعه که در عربستان سعودی و در میدانی که سلاخی داشته برای ما می گوید.

ال موندو ادامه داد: گوستاوو در هفته ای که 47 اعدام در آن صورت گرفت و کشمش میان عربستان سعودی و برخی کشورها را تقویت نمود، آنجا حضور داشته است و دل نوشته های او زندگی در تحت حاکمیت افراد سر بریده عربستان آنجا که مک دونالدها مانند علف می رویند را روایت کرده است.

رژیم آل سعود ، آیت الله نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعی و فعال حقوق بشر این کشور را که در 23 مهرماه سال 1393 به اعدام محکوم کرده بود ، روز شنبه (12 دی ) به اتهام آنچه دخالت در اقدامات تروریستی عنوان کرد، به شهادت رساند.

صدور حکم اعدام برای این روحانی مبارز، با انتقاد گسترده کشورها، فعالین و سازمان های حقوق بشر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله انگلیس مواجه شده است.

از سوی دیگر ، «بلن» برای ال موندو تعریف کرد که چگونه زنان نمی توانند بدون اجازه همسرشان نه کار کنند و نه رانندگی.

«مانوئل» به روزنامه گفت که با چشم خود دیده است که چگونه خانواده سلطنتی در میان کوکائین، الکل و زنان غرق می شوند.

«رادیلکا» اظهار کرد که عربستان یعنی دهمین قدرت اقتصادی جهان در حال تغییر و تحول است، حالا دیگر بر سر زنانی که می خواهند تنها به خرید بروند، فریاد نمی کشند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.