سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری پسماند شهری در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی جمع‌آوری پسماند و پاک‌سازی شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به تقسیم‌بندی پسماندها اظهار کرد: پسماند به کلیه موادی اطلاق می‌شود که ازنظر تولیدکننده بی‌ارزش بوده و دورریز است.
 
وی پسماند عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه را از انواع پسماند دانست و گفت: بر اساس قانون جمع‌آوری پسماند عادی که شامل زباله‌های خانگی می‌شود و اثرات مخرب و خطرزا ندارد برعهده شهرداری‌هاست.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بر اهمیت جداسازی پسماندها در منازل برای کاهش هزینه‌های جمع‌آوری تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تقسیم‌بندی زباله‌ها پیش از جمع‌آوری آسان‌تر بوده و هزینه‌ای برای خانواده‌ها در برندارد، این امر موجب تسریع در جمع‌آوری و کاهش هزینه‌های شهری می‌شود.
 
وی بابیان اینکه جمع‌آوری پسماند و پاک‌سازی شهر سالانه 500 میلیارد ریال برای شهرداری هزینه دارد خاطرنشان کرد: این هزینه در صورت مدیریت مردم بر روند جمع‌آوری و تقسیم‌بندی در منازل کاهش چشمگیری خواهد داشت.
 
میرابراهیمی ادامه داد: اگر شهروندان در جمع‌آوری و انتقال زباله‌های شهری همکاری لازم را داشته باشند، هزینه صرفه‌جویی شده در بخش‌های دیگر شهر استفاده خواهد شد.
 
وی با تأکید بر اهمیت دقت در مصرف اقلام منزل و کاهش تولید زباله‌های خانگی تصریح کرد: استفاده از ظروف ماندگار در منازل تأثیر زیادی در کاهش تولید زباله خانگی خواهد داشت.
 
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم استفاده از کیسه‌های مخصوص زباله را امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: جداسازی زباله‌های خشک از تر اهمیت بسزایی در روند جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها خواهد داشت.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.