سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی‌لارگانی در نطق میان دستور:

استعدادهای داخلی را فدای واردات نکنید

عضو کمیسیون اقتصادی‌ گفت: نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور استعدادهای خود را فدای واردات کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران‌ جوان؛ سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی در نطق میان دستور خود در صحن علنی (دوشنبه 21 دیماه)بیان کرد: اقدام شنیع رژیم آل سعود در اعدام آیت‌الله شیخ نمر را به شدت محکوم می‌کنم و به سران این رژیم تروریست‌پرور تذکر می‌دهم که از این آدم‌کشی در منطقه و ضدیت با اسلام دست بردارید.

وی افزود: یکی از وعده‌های روحانی در انتخابات خرداد 92 خروج از رکود تورمی بود که متأسفانه نه تنها رکود متوقف نشد، بلکه بر شدت آن افزوده شد از جمله مهمترین دلایل آن، گره زدن تمام مشکلات به تحریم‌ها و سعی در امیدوار کردن جامعه به بهبود شرایط اقتصادی در دوران پساتحریم بوده است بیش از دو سال از وقت دولت اعتدال صرف مذاکراتی شد که اساسا با امید لغو تحریم‌ها و مشکلات معیشتی مردم آغاز شده بود.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: با فشار زیاد هزینه‌ها بر مردم، سفره‌هایشان هر روز آب می‌رفت و خوش‌بینانه به وعده‌های رئیس جمهور دل بستند و با چنان شور و شوقی اخبار مذاکرات را پیگیری می‌کردند که نکند از معجزه‌ای که قرار است از میان این نشست و برخواست‌ها بیرون بیاید جا بمانند.

وی ادامه داد: بخش تولید و صنعت و در واقع اثرگذارترین بخش اقتصادی کشور است و شرایط رکود همچنان آرام برجایش آرامیده است، سکوت سوله‌ها و شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌‌های تولیدی و ورشکستگی بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل تداوم سایه سنگین رکود در کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیاری از مشکلات نظام اقتصادی کشور مرتبط با نظام بانکی است در شرایطی که بانک‌ها بسیاری از تسهیلات را به جای مصرف جهت حمایت از تولید داخلی در امور غیرمولد مانند واردات و صادرات، بنگاه‌داری، برج‌سازی و... صرف کرده‌اند. چالش دیگر اقتصاد کشور عدم کنترل واردات است متأسفانه سیاست‌های دولت در مسیر کنترل واردات نه تنها در قالب کاهش تقریبی آن نبوده بلکه افزایش چشمگیری را داشته است و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با برجام و بی‌برجام همچنان باید در اولویت دولت و مسئولان قرار گیرد و مطمئن باشند که راه حل خروج از رکود و توسعه اقتصادی تکیه بر منابع داخلی است، غربی‌هاو دشمنان نظام به شدت از الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند و نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور استعدادهای خود را فدای واردات کند. برای تعامل اقتصادی با کشورهای خارجی باید به سمت بازی برد برد حرکت کنیم.

موسوی لارگانی بیان کرد: مردم از لحاظ اقتصادی به شدت در تنگنا هستند و از سیاست‌های اقتصادی احمدی نژاد نارضایت بودند و با امید گشایش در معیشت به تیم روحانی اعتماد کردند هنوز شرایط مطلوب خود را نیافته‌اند و یکی از اقشار مهم جامعه که متأسفانه در همه دولت‌ها به فراموشی سپرده شده است بازنشستگان هستند، بازنشستگان پس از عمری تلاش صادقانه و کوله باری از علم و تجربه به خانه برمی‌گردند و باید خانواده‌ای را مدیریت کنند که دارای عروس و داماد و نوه است و بازنشسته‌ای که نیازمند استراحت است گرفتار درد و مشکلات معیشتی هستند چنین شرایطی شامل بازنشستگان فرهنگی، تأمین اجتماعی، نظامی و... است که دولت و مجلس باید در برنامه ششم توسعه یک فکر اساسی برای آنها بکنند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.