به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پور سید آقایی با بیان اینکه راهآهن ارس بهعنوان قدیمی ترین ارکان این شهر در دل منطقه آزاد قرار دارد، افزود: با ساخت خطوط فرعی برای بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس، بخشی از زمین های راه آهن برای توسعه سرمایه گذاری در اختیار این مطنقه آزاد قرار می گیرد.
وی گفت: برای کاهش زمان سیر قطار محلی مسیر تبریز- جلفا، قطار تیلتینگ مسیر آزمایش و مراحل مطالعاتی خود را طی می کند و اگر این قطار بتواند مدت سیر تبریز- جلفا را از دو ساعت به یک و نیم ساعت برساند، بزودی به صورت روزانه در این مسیر راه ندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به ارتباطی که بین خط آهن ایران و نخجوان وجود دارد و خطوط احداثی که به ترکیه و گرجستان منتهی می شود، طی دو یا سه سال آینده با تمهیدات اتخاذ شده، شاهد یک مسیر پر ترافیک ترانزیتی و همچنین صاداراتی در این منطقه و جابجایی یک میلیون تن بار ترانزیتی و صادراتی در راه آهن آذربایجان خواهیم بود.
وی در بازدید از امکانات راه آهن آذربایجان که در مسیر تبریز- جلفا احداث شده است، گفت: سرمایه های هنگفتی در این منطقه وجود دارد و لازم است با تعامل بیشتر با تجار و تولیدکنندگان نهایت بهره مندی از این امکانات انجام شود.