سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين ؛

کاهش سرانه مصرف آبزیان در سبد تغذیه قزوینی‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مصرف آبزیان به ویژه ماهی در این استان به 5.5 کیلوگرم در سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  قزوين ؛ سیدسعید اسکویی در جمع خبرنگاران ادامه داد: اصلاح مصرف مواد معدنی مانند قند، نمک و چربی در وعده‌های غذایی امروز شهروندان استان قزوین امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کمپینگ کاهش مصرف قند، نمک و چربی که از دی‌‌ماه جاری به مدت یک‌ماه برگزار می‌شود، خبر داد و افزود: یکی از اهداف این کمپینگ اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان از مضرات مواد یاد شده در سلامت آنان است.

اسکویی به کاهش سرانه مواد پروتئینی و مغذی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف سرانه مواد لبنیات 75 کیلوگرم در کشور بوده ولی سرانه آن در جوامع بین‌المللی بیش از 350 کیلوگرم در سال است.

این مسئول با بیان اینکه مصرف آبزیان به ویژه ماهی در استان قزوین با نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف از 2.5 کیلوگرم در سال 83 به 5.5 کیلوگرم در سال گذشته رسیده است، عنوان کرد: سرانه مصرف ماهی در کشور هفت کیلوگرم بوده که با توجه به مصرف سرانه کشورهایی چون ژاپن، اسپانیا و دیگر کشورها با کاهش چشم‌گیری روبه‌رو بوده که به این امر باید توجه ویژه‌ای شود.انتهاي پيام/

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مشکل پوکی استخوان در سالمندان و کاهش مصرف لبنیات در سطح این استان را یکی از معضلات و بیماری‌های مرتبط در گروه‌های سنی سالمندی و میانسالی مطرح کرد.

اسکویی در این نشست به سؤالات خبرنگاران در خصوص اخبار و توصیه‌های غیر علمی نشر یافته در فضاهای مجازی به صورت شفاف پاسخ داد و به مردم توصیه کرد در صورت داشتن هر گونه سؤال در مورد مصرف مواد پروتئینی و تداخل آن با گروه لبنیات، با مشاوران مراکز تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در میان بگذارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کاهش ، سرانه ، مصرف ، آبزیان ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.