سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری آزمون ارزيابي صلاحيت باليني كشوري دانش آموختگان پزشكي عمومي

آزمون ارزيابي صلاحيت باليني كشوري دانش آموختگان پزشكي عمومي در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  شیراز؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: همزمان با برگزاري نخستین آزمون كشوري ارزيابي صلاحيت باليني دانش آموختگان رشته پزشكي عمومي، اين آزمون در شيراز هم با هدف ارزيابي دانشجويان پزشكي دانشگاه¬هاي علوم پزشکی قطب پنج كشور برگزار شد.

دکتر "محمود نجابت" با اعلام این خبر، افزود: در اين آزمون، 106 دانشجو، در سه گروه و به صورت موازي، در دو نوبت، مورد ارزيابي قرار گرفتند.
او با اشاره به برگزاري نخستین آزمون پايان دوره احراز صلاحيت باليني پزشكي عمومي در شیراز همزمان با سراسر كشور، ادامه داد: فارغ التحصيلان علوم پزشكي، نه تنها بايد موفق به كسب علوم پايه باشند، بلكه بايد بتوانند مهارت و جمع آوري اطلاعات جديد و استفاده از آنها را هم كسب کنند؛ از سویی براي احراز صلاحيت باليني بايد بتوانند با برقراري ارتباط مناسب با بيماران در شرايط مختلف و بررسی شرح حال و معاينه، مشكلات آنان را مورد تجزيه و تحليل قرار دهند.
دکتر "نجابت"، جلب مشاركت گروه¬هاي مختلف و استفاده از امكانات و تجهيزات، بر عهده گرفتن مراقبت از بيماران به صورت علمي و نظامند و در سه سطح پيشگيري، درمان و جلوگيري از معلوليت را از دیگر وظایف دانش آموختگان علوم پزشکی برشمرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اطمينان از كسب توانمندي فارغ التحصيلان در این امور را از وظايف برنامه¬ريزان آموزشي دانست و گفت: هر چند سنجش توانمندي دانشجويان پزشكي دوره عمومي در اين زمينه ها در دوره باليني انجام مي گيرد، اما به دلايل متعددي ضرورت دارد نه تنها دانشجويان يك دانشگاه، بلكه دانشجويان دانشگاه¬هاي مختلف در آزمون¬هاي مشابه مورد بررسي قرار گيرند و صلاحيت باليني آنان مورد تأیید قرار گيرد.

او اضافه کرد: مركز مهارت هاي باليني دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اجراي موفق نخستین آزمون در سال 1383 و بيش از 35 آزمون تا كنون، نسبت به تسري آن در سراسر كشور گام برداشته و اميدواریم شاهد برگزاري هرچه بيشتر و بهبود كيفيت آن در سراسر كشور باشيم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.