سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

موشهای فاضلابی مشهد طعمه گاز می شوند

مدیر شهرداری مشهد از اجرای طرح جامع مبارزه با موش فاضلابی در مشهد با معدوم سازی از طریق گاز بی‌خطر برای انسان، دام و گیاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح جامع مبارزه با موش فاضلابی در سطح شهر خبر داد و گفت: گام اول این طرح در سال 94 با شناسایی کانون‌های اصلی که در مناطق 3، 4 و 7 شهرداری اعلام شد، در حال اجرا است و سایر مناطق نیز در سال 95 مورد پوشش عملیات معدوم سازی این موش مضر شهری قرار خواهند گرفت.

علیرضا صحراگرد شیوه اجرایی این طرح را استفاده از دستگاه اتوماتیک ترکیب و انتقال فرموله گازی کشنده جوندگان که روشی جدید برای مبارزه علمی و اصولی در مبارزه موثر با موش‌ها و سایر جوندگان مضر است، عنوان کرد و افزود: از سال 91 تاکنون در راستای مبارزه با موش‌ها و سایر جوندگان مضر در مناطق مختلفی از شهر این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با ترکیب نمودن چند گاز و انتقال فرموله گازی حاصله با غلظت و فشار مشخص به داخل لانه جونده سبب مرگ سریع کلیه جوندگان موجود در لانه می‌شود، گفت: این مخلوط گازی برای انسان، دام و گیاه بی‌خطر است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد مهم‌ترین مزایای این طرح را کارایی قطعی در مبارزه، کاهش مصرف سموم، تولید کامل در داخل کشور، اتوماتیک بودن و قابلیت استفاده عمومی دانست.

صحراگرد با بیان اینکه در حال حاضر در مناطقی از سطح شهر موش فاضلابی به عنوان کانون‌های آلوده گزارش شده است، گفت: شهرداری مشهد با هوشمندی و در جهت جلوگیری از رشد بی‌رویه جمعیت این موش در شهر و ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی برنامه موثری در جهت از بین بردن این موش مضر شهری برداشته است.

وی به اهداف استفاده از این طرح اشاره کرد و افزود: از جمله این اهداف می‌توان به پیشگیری از خسارات اقتصادی ناشی از حضور و فعالیت موش فاضلابی، افزایش سطح بهداشت با پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر منتقله از جوندگان به جوامع انسانی، جلوگیری از تبدیل شدن مشکل کنترل موش فعلی به معضل کنترل موش آتی اشاره کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد: در راستای گسترش و تعمیم این طرح انتظار می‌رود این طرح در تمامی نقاط سطح شهر مشهد اجرا گردد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.