سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرات نظام پزشکی در تعیین تعرفه‌ها لحاظ شود

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: به نفع همه است تا نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها مد نظر قرار گر فته و لحاظ شود.

دکتر محسن مصلحی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شورای عالی به عنوان سیاست گذار و وظیفه ای که از طرف نظام پزشکی به آن محول شده است، باید در تعیین تعرفه های بخش خصوصی نظرات کارشناسی خود را اعلام کند، گفت: حتی در تعرفه های بخش دولتی نیز می تواند دخیل باشد اما متاسفانه این حق سازمان براساس قانون، در سال های گذشته محدود شده است در حالی که به نفع همه است تا نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه ها مد نظر قرار گر فته و لحاظ شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سال های گذشته تاکنون در خصوص تعرفه ها تاکید کرد: در سال جاری بیشتر بر روی مدلینگ تعیین تعرفه (فرآبند تعیین تعرفه ها) با کمک کمیسیون تعرفه و بیمه، معاونت نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی و کمیسیون تخصصی و مشورتی در بخش دولتی و خصوصی و خدمات بستری و سرپایی بر اساس قیمت تمام شده کار کردیم.

تغییر تعرفه ها با فرمول جدید تعرفه گذاری
مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی ادامه داد: عمده تلاش ما آن است که بتوان هر سال با مبنای علمی و واقع نگر، تعرفه ها را مورد بازبینی قرار داد و فرمول تعیین تعرفه ها را به گونه ای داشته باشیم که هر سال بر اساس آن تعرفه ها تغییر یابد.

وی با گلایه از اینکه هر سال تعیین k با مباحث انتقادی همراه بود و در پایان توسط هیات دولت تعیین می شد، افزود: تعیین تعرفه ها به این شکل یک مدیریت مقطعی، فی البداهه و زودگذر بود که سال های سال تکرار می شد هر چند که تغییر این عادت اشتباه  به یک رفتار صحیح  و منطقی سخت است، اما چاره ای جز انجام آن نیست.

مصلحی با تاکید بر اینکه باید برای تعیین تعرفه ها یک برنامه علمی، منطقی و کارشناسی داشته و مبانی آن بر اساس قاعده و به روز باشد، اذعان داشت: امسال نیز با توجه به طرح تحول، مشکلات اعتباری و رکود موجود، شاید امکان عملیاتی شدن مباحث به شکل منطقی وجود نداشته و بر تعیین تعرفه های منطقی و علمی سایه بیندازد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های آتی تعیین تعرفه ها با فرآیند جدید صورت می گیرد اما ابلاغ آن، بر اساس واقعیت های جامعه، مسائل اقتصادی و اجتماعی، درصدی کاهش یافته اما در هر صورت با این فرمول جدید، ارزش واقعی یک خدمت و قیمت تمام شده آن مشخص و مستند می شود و اگر امکان ترمیم آن وجود داشته باشد، عدد واقعی مبنای عملکرد قرار گرفته و اعلام می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.